Wyniki rejestracji ciągników w Listopadzie 2024 w Polsce. Źródło: traktor24.pl
Pozycja ARBOS/AUPAX za ostatnie 11 miesięcy 2024 roku – IMPONUJĄCY WZROST !
Arbos/Aupax, jako marka konsekwentnie budująca swoją pozycję na rynku, wyróżnia się wśród zaledwie siedmiu producentów w Polsce, którzy osiągnęli wzrost sprzedaży powyżej 13% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dla porównania, średnia dla całego rynku w tym samym okresie wynosi aż -17,6%.
Pomimo ogólnej tendencji spadkowej, Arbos/Aupax nie tylko przeciwstawia się negatywnym trendom, ale także osiąga wyraźnie ponadprzeciętne wyniki. Taki sukces w trudnych warunkach świadczy o rosnącym zaufaniu rolników i klientów z innych sektorów, którzy coraz chętniej wybierają tę markę zamiast tradycyjnych liderów rynku.
Arbos/Aupax, należący do koncernu Weichai, udowadnia, że może stać się istotnym graczem w branży, przyciągając klientów innowacyjnym podejściem i solidną ofertą. To dynamiczne wejście na rynek wyznacza nowy kierunek i dowodzi, że zmiany preferencji klientów są możliwe nawet w czasach spowolnienia gospodarczego.
W okresie od stycznia do listopada 2024 roku w Polsce najwięcej rejestracji odnotowały ciągniki marek John Deere, Kubota oraz New Holland. Różnica pomiędzy drugim a trzecim miejscem wynosi jedynie 13 ciągników, co wskazuje na wyrównaną rywalizację do końca roku. Listopad przyniósł lekkie odbicie na rynku nowych maszyn. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku liczba rejestracji w pierwszych jedenastu miesiącach spadła o 17,6%.
Ciągnik AUPAX/ARBOS 500 KM - przyszły hit sprzedażowy.
Nowy ciągnik to wg danych rejestracyjnych - maszyna, która została po raz pierwszy zarejestrowana i wyprodukowana w bieżącym roku lub maksymalnie dwa lata wcześniej. Oznacza to, że ciągniki uznawane za nowe w listopadzie 2024 roku pochodzą z lat 2024, 2023 lub 2022.
Sprzedaż ciągników w 2024 roku – John Deere na prowadzeniu.
John Deere od ośmiu miesięcy nieprzerwanie pozostaje liderem rynku nowych ciągników w Polsce. W okresie od stycznia do listopada 2024 roku zarejestrowano 1057 egzemplarzy tej marki. Kubota zajmuje drugą pozycję, tracąc do lidera 132 maszyny. Na trzecim miejscu uplasował się New Holland, zaledwie 13 ciągników za Kubotą. Rywalizacja o drugą lokatę wciąż pozostaje otwarta i może przynieść niespodzianki.
Na czwartym miejscu znalazł się Deutz-Fahr, który traci do New Hollanda 270 sztuk. Piątą pozycję zajmuje Case IH, mając 83 rejestracje mniej niż Deutz-Fahr. W czołówce znajdują się także Claas, Massey Ferguson, Solis, Fendt i Valtra. Ciekawostką jest obecność aż trzech marek z grupy AGCO – Massey Ferguson, Fendt i Valtra – które łącznie osiągnęły wynik 1013 rejestracji.
W przypadku grupy CNH, czyli marek New Holland i Case IH, wynik wynosi 1491 maszyn. Uzupełniając o 13. w rankingu Steyera, liczba rejestracji grupy CNH wzrasta do 1636 sztuk.
Grupa ARBOS/AUPAX i Lovol (WEICHAI) osiągnęła wynik 292 sztuki zarejestrowanych ciągników w Polsce. Maszyny z pod grupy Weichai są jedną z prężniej rozwijającą się NOWĄ grupą producencką na Polskim rynku.
Rynek ciągników używanych rozwija się kosztem nowych
Spadek sprzedaży nowych ciągników przekłada się na rosnące zainteresowanie maszynami używanymi. W okresie od stycznia do listopada 2024 roku liczba rejestracji ciągników używanych wzrosła o 5,4% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Łącznie zarejestrowano 21 818 maszyn, co stanowi wzrost o 1128 sztuk w stosunku do ubiegłego roku.
Ciągnik ARBOS coraz częściej rejestrowany w Polsce.
Udziały rynkowe marek i koncernów – Rosnąca siła nowego gracza
Marka ARBOS/AUPAX zajmuje obecnie 12. miejsce w rankingu 23 kluczowych marek ciągników w Polsce, analizując dane z ostatnich 11 miesięcy. Taki wynik potwierdza dynamiczny rozwój tej marki na polskim rynku.
Analizując udziały rynkowe najważniejszych grup i koncernów, prezentują się one następująco:
• New Holland, Case IH i Steyr – 22,1%
• AGCO (Massey Ferguson, Fendt i Valtra) – 13,7%
• ARBOS/AUPAX i Lovol – 4%
• McCormick i Landini – 2,8%
ARBOS/AUPAX, w połączeniu z marką Lovol, osiąga zauważalne 4% udziału w rynku, co podkreśla jego rosnącą rolę jako istotnego gracza w branży rolniczej w Polsce.
Wzrost tej marki świadczy o zmianach preferencji klientów oraz coraz większym zaufaniu do nowych producentów nakierowanych na doskonałą relację JAKOŚĆ/CENA swoich produktów.
EKSPERT WYJAŚNIA
Paweł Korbanek – Prezes firmy Korbanek sp z o.o. zaznaczył:
„Ciągniki ARBOS/AUPAX to marka, która ma przed sobą ogromny potencjał zarówno na rynku polskim, jak i światowym. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, solidnej konstrukcji oraz konkurencyjnej ofercie cenowej, ARBOS/AUPAX szybko zdobywa uznanie wśród rolników, którzy poszukują niezawodnych maszyn do pracy w trudnych warunkach w świetnym stosunku JAKOŚĆ/CENA.
Obserwując dynamikę ich rozwoju i strategię budowy marki, jestem przekonany, że już w niedalekiej przyszłości ARBOS/AUPAX stanie się jednym z liderów sprzedaży ciągników rolniczych. To marka, która doskonale rozumie potrzeby współczesnego rolnika, a jej dynamiczny wzrost udziału rynkowego świadczy o rosnącym zaufaniu klientów.
Z perspektywy globalnej ARBOS/AUPAX wpisuje się w trend zmian, które redefiniują rynek maszyn rolniczych. To marka, której warto uważnie się przyglądać – bo jej sukcesy już teraz zapowiadają, że wkrótce znajdzie się w gronie najważniejszych graczy w branży.”