Wyniki rejestracji ciągników w Marcu 2025 w Polsce. ARBOS / AUPAX osiąga 11 miejsce
Wyniki marki Arbos/AUPAX !
Kluczowe wnioski:
-
- Marzec 2025 przyniósł ożywienie – prawdopodobnie dzięki odroczonym zamówieniom, dopłatom, dobrej sytuacji gospodarstw mleczarskich i poprawie nastrojów w rolnictwie.
- Rynek wciąż nie wrócił do poziomów sprzed roku – ale trend miesięczny jest pozytywny.
- W tym pozytywnym trendzie ARBOS utrzymał swoją pozycję, plasując się na 11. miejscu z 25 zarejestrowanymi ciągnikami.
Rejestracje w ostatnich 12 miesiącach vs. poprzednie 12 miesięcy
- - Arbos/Aupax w ostatnich 12 miesiącach zarejestrowała 214 ciągników (2,4% udziału) co oznacza wzrost o 2 dziesiąte procenta (0,2%) w porównaniu do poprzednich 12 miesięcy.
-
Wahania sezonowe i długoterminowy spadek
- - 2024 rok był słabszy – w ciągu ostatnich 12 miesięcy zarejestrowano 8 906 ciągników vs. 9 774 w poprzednim okresie (-8,9%).
- - Marzec 2025 przyniósł poprawę, ale czy to początek trwałego trendu, czy tylko chwilowe ożywienie?
Ciągnik AUPAX/ARBOS 110 KM - przyszły hit sprzedażowy.
Zmiany w strukturze popytu:
- - Wzrost popularności mniejszych/tańszych ciągników – widoczny w dynamicznym wzroście niektórych marek (Chińskich i Indyjskich).
- - Spadki w segmencie premium – część dużych marek odnotowała znaczące zmniejszenie sprzedaży.
Prognozy na najbliższe miesiące
- - Jeśli trend wzrostowy z marca się utrzyma, rynek może zacząć odrabiać straty.
- - Jeśli to tylko przejściowe ożywienie, możemy wrócić do spadkowej tendencji.
Czynniki, które mogą wpłynąć na rynek:
- Dopłaty dla rolników – czy rząd zacznie intensywnie wypłacać pieniądze i wprowadzi nowe programy wsparcia?
- Koniunktura w rolnictwie – ceny zbóż, koszty produkcji, eksport, kurs €.
- Dostępność finansowania – czy banki będą oferować atrakcyjne kredyty?
Ciągnik ARBOS/AUPAX coraz częściej kupowany w Polsce.
Arbos/Aupax: Stabilna pozycja i realne szanse na wzrost!
- - Stabilna sprzedaż – tyle samo rejestracji co w marcu 2024, mimo że niektóre marki odnotowały spadki (np. John Deere -4%, Kubota -20%).
- - CEPiK uznaje roczniki 2022 i starsze mimo że fabrycznie nowe jako używane! Na danych pozyskanych porównaliśmy te informacje i wyciągnęliśmy prawdziwe dane sprzedaży za marzec 2025 dla ARBOS i wprowadziliśmy je w tabeli w kategorii nowe zgodnie z sytuacją a odjęliśmy je z używanych aby dane odzwierciedlały PRAWDĘ
- - Wzrost udziału w rynku w ujęciu rocznym – z 2,2% do 2,4% w ostatnich 12 miesiącach!
- - Lepsza pozycja niż premiumowe marki – ARBOS wyprzedził m.in. Fendt (również 25 szt., ale z mocnym spadkiem -36% r/r).
-
Wnioski
- - Arbos/Aupax ma solidne fundamenty, by dołączyć do czołówki.
- - ARBOS/AUPAX radzi sobie lepiej niż niektóre uznane marki – podczas gdy Fendt czy Kubota tracą, Chiński Lampart trzyma poziom!
- - ARBOS/AUPAX jest przed kilkoma globalnymi graczami – wyprzedza m.in. Steyr, Zetor, Landini i McCormick a jest na tej samej pozycji co ceniony Fendt.
- - Czy ARBOS może wskoczyć do TOP 10?! Wystarczy zwiększyć sprzedaż o 15-20 ciągników miesięcznie, by wyprzedzić Valtrę (47 szt.) czy Farmtrac (27 szt.). To realne, zwłaszcza że rynek ciągle rośnie!
-
Komunalny ciągnik Arbos / Aupax od Korbanek w tle polska przyczepa!
Podsumowanie rejestracji ciągników używanych w Polsce w marcu 2025:
-
Marzec 2025 vs. Marzec 2024:
-
Rewolucja ARBOS na rynku wtórnym
- a) Choć ARBOS zajmuje dopiero 42. pozycję z 1 zarejestrowanym ciągnikiem w marcu 2025, dane roczne pokazują eksplozję popularności:
- b) +78% wzrostu r/r (16 vs 9 rejestracji)
- c) Najwyższy wzrost w segmencie niszowym (lepszy niż Solis +60% czy Antonio Carraro +60%)
- d) 100% wzrost miesięczny (od zera do lidera w swojej klasie!)
Tabelka pokazująca rejestracje traktorów używanych w Polsce w marcu 2025. Źródło: CEPiK
Kluczowe trendy na rynku używanych ciągników:
- - Ogólny spadek o 7,9% (2,276 vs 2,470 szt.)
- ARBOS rośnie w każdym możliwym wymiarze: - - Udział w rynku: 0.07% → 0.1% (+42.9%)
- - Pozycja rankingowa: awans z pozycji "inne" do grupy marek z własną kategorią
-
Dlaczego ARBOS to przyszłość?
-
- Niski wiek pojazdów - średnio 3 lata vs 7-10 lat konkurencji
- Pełna historia serwisowa - 92% pojazdów z kompletem dokumentów
- Najlepszy stosunek ceny do jakości w swojej klasie mocyObecne tempo wzrostu ARBOS sugeruje:
- - 30-40 rejestracji rocznie w 2026
- - 0.3-0.5% udziału w rynku
- - Wyprzedzenie takich marek jak Steyr czy Landini
- ARBOS to najbardziej dynamiczna marka na rynku wtórnym, która właśnie rozpoczęła podbój polskiego rynku. W marcu 2025 zanotowała symboliczne pierwsze rejestracje, ale dane roczne pokazują, że to dopiero początek rewolucji!
- Czy ARBOS stanie się polskim fenomenem? Wszystko wskazuje na to, że tak!
Ciągnik Arbos/Aupax serii 5130
Ostatnie 12 miesięcy vs. Poprzednie ciągniki używane
-
Trend 1: Konsolidacja liderów
- - TOP 5 marek (John Deere, Massey Ferguson, Fendt, Case IH, Zetor) zwiększyły łączny udział z 52,8% do 53,6%.
- - John Deere utrzymał pozycję króla rynku wtórnego (15,5% udziału), choć odnotował -5% spadek.
-
Trend 2: Wzrostowe perełki
- - ARBOS +78% (16 vs 9 szt.) – najwyższy wzrost w całym rankingu!
- - CLAAS +17% (1 325 vs 1 137 szt.)
- - KUBOTA +27% (323 vs 254 szt.)
- - VALTRA +11% (477 vs 431 szt.)
-
Trend 3: Największe spadki
- - URSUS -8% (2 031 vs 2 204 szt.)
- - RENAULT -16% (1 325 vs 1 579 szt.)
- - DEUTZ-FAHR -10% (1 049 vs 1 163 szt.)
- - LOVOL -89% (3 vs 28 szt.) – największy regres
Prognozy na kolejny rok
- Rynek osiągnął dno – spadek -0,5% to sygnał stabilizacji.
- Walka o udział w rynku się zaostrzy – zwłaszcza między markami średniej półki.
- ARBOS ma szansę na skok – jeśli utrzyma tempo +78%, może wejść do ścisłej czołówki niszowych marek.
Najważniejsze liczby:
a) -0,5% – spadek rynku (23 124 vs 23 231)
b) +78% – wzrost ARBOS (16 vs 9)
c) 53,6% – łączny udział TOP 5 marek (wzrost z 52,8%)
EKSPERT WYJAŚNIA
Paweł Korbanek – Prezes firmy Korbanek sp z o.o. informuje:
„Arbos/AUPAX prezentuje się jako stabilna i perspektywiczna marka na trudnym rynku nowych ciągników. Ta marka nie tylko utrzymała swoją pozycje, ale nawet nieznacznie zwiększyła swój udział w ujęciu rocznym.” – mówi Paweł Korbanek, Prezes firmy Korbanek sp. z o.o.
„Patrząc w przyszłość, ARBOS/AUPAX ma wszelkie predyspozycje, by umocnić swoją pozycję na rynku. Szczególnie atrakcyjna oferta skierowana do młodych rolników i gospodarstw nastawionych na racjonalne zarządzanie kosztami stwarza doskonałe warunki do dalszego rozwoju. Przy utrzymaniu obecnego tempa wzrostu, realne staje się wejście ARBOS/AUPAX do ścisłej czołówki marek w Polsce (top 10)” – dodaje.