NOWA JEDNOSTKA NAPĘDOWA
Jedną z głównych różnic w modelu Aupax 3055 jest zmieniona jednostka napędowa. Jest to silnik marki Dosan, ale w odróżnieniu od poprzednika, który był jednostką trzycylindrową o pojemności 1.8 litra, nowy Aupax jest wyposażony w silnik czterocylindrowy o pojemności 2,4 litra.
Traktor spełnia najnowsze emisje spalin Stage 5. Układ oczyszczania spalin obejmuje katalizator DOC oraz filtr cząstek stałych DPF. Przycisk służący do wypalania DPF-u jest dostępny w pakiecie przycisków w kabinie.
W związku ze zmianą silnika, rozstaw osi uległ zwiększeniu o około 10 cm, co pozytywnie wpływa na większą stabilność ciągnika. Aupax 3055 jest standardowo wyposażony w napęd na cztery koła oraz w skrętne błotniki.
WERSJA LIMITOWANA
W Aupaxie 3055 powrócono do popularnej serii kolorystycznej, oferując czarną wersję, czyli tak zwaną Black Edition. Należy jednak zaznaczyć, że jest to wersja limitowana. Początkowo dostępnych było 16 sztuk tych ciągników, a zainteresowanie jest tak duże, że egzemplarze „schodzą w okamgnieniu”.
Oprócz wersji limitowanej, dostępne są również standardowe wersje kolorystyczne: zielona i pomarańczowa. Sprzedawcy podkreślają, że obecnie ważny jest nie tylko aspekt techniczny, ale i wizualny, stąd oferowanie trzech opcji wyboru.
W kontekście designu i opcjonalnego wyposażenia, klienci mogą zamówić ładowacz. Przykładem jest ładowacz czołowy marki Hydramet, który w przypadku wersji Black Edition został specjalnie wykonany w czarnym kolorze, aby dopasować się do stylistyki ciągnika.
Ważnym argumentem przemawiającym za zakupem ciągnika Aupax jest utrzymana, tak jak w modelach Arbos, siedmioletnia gwarancja bez limitu motogodzin. Informacje dotyczące specyfikacji i ceny są dostępne na stronie internetowej www.korbanek.pl w zakładce "nowe i używane".
Prezentacja ciągników Aupax 3055
PRZEKŁADNIA, OPONY I WYPOSAŻENIE
Skrzynia biegów w modelu Aupax 3055 oferuje 12 biegów do przodu i 12 do tyłu. Osiągnięto to dzięki kombinacji czterech biegów głównych i trzech zakresów, uzupełnionych mechanicznym rewersem do zmiany kierunku jazdy.
Ciągnik jest standardowo wyposażony w opony radialne marki Trelleborg. Rozmiary opon to 380/70 R28 z tyłu oraz 280/70 R20 z przodu.
W standardowym wyposażeniu, podobnie jak w poprzednich modelach Arbos, znajdują się obciążniki w tylnych kołach, za które nie trzeba dopłacać. Standardowo montowane są dwie płyty o wadze 86 kg w każdym kole. Z przodu standardowe obciążenie wynosi 150 kg, osiągnięte dzięki sześciu walizkom po 25 kg, jednak w przypadku montażu ładowacza czołowego, obciążniki przednie muszą zostać zdemontowane.
W wyposażeniu dodatkowym, oprócz ładowacza czołowego, możliwe jest doposażenie ciągnika w przedni TUZ oraz instalację pneumatyczną dwuobwodową. Instalacja pneumatyczna dwu- oraz jednobwodowa jest opcją dodatkową – standardowo ciągnik nie jest w nią wyposażony.
UKŁAD HYDRAULICZNY I ZACZEPOWY
Tył ciągnika Aupax 3055 przeszedł znaczące zmiany.
Układ hydrauliczny został zmodernizowany. Dostępne są dwie pary wyjść hydraulicznych. Jedna z tych par jest wyposażona w blokadę stałego przepływu oraz wolny przepływ do swobodnego obiegu oleju między maszyną a ciągnikiem. Druga para działa w standardowy sposób.
Kolejną istotną zmianą są końcówki hakowe w standardzie. Wcześniej, w modelu Arbos, stosowano końcówki kulowe kategorii drugiej. Teraz Aupax posiada zawiesia hakowe kategorii drugiej, podobnie jak łącznik górny, który również jest kategorii drugiej.
Ciągnik posiada szynę zaczepową wraz z zaczepem mechanicznym (na bolec). Istnieje możliwość opcjonalnego wyposażenia ciągnika w zaczep automatyczny. Standardowo dostępna jest również dolna belka oraz fajnie dopasowana kula K50, przydatna do zaczepiania przyczep samochodowych lub podobnego sprzętu.
KABINA I KOMFORT OPERATORA
Kabina Aupaxa została zmodernizowana. W standardzie dostępne jest oświetlenie robocze LED: dwie lampy z przodu kabiny oraz dwie lampy z tyłu.
Wewnątrz kabiny zauważalny jest zmieniony wyświetlacz, który pracuje w technologii LED. Wyświetla on podstawowe dane na bieżąco, w tym aktualne spalanie. Producent zrezygnował z zegarka znajdującego się w panelu bocznym poprzednika (Arbos 3055), przenosząc te funkcje na wyświetlacz deski rozdzielczej.
Kabina jest ogrzewana i klimatyzowana. Zaszła drobna zmiana w panelu klimatyzacji: dodano przycisk do załączania ogrzewania, co eliminuje konieczność wykonywania tej czynności pod maską. Panel klimatyzacji posiada trzy prędkości wentylatora oraz pokrętło do ustawiania temperatury.
Na tylnej szybie, w standardzie, znajdziemy uchylną szybę z wycieraczką. W poprzednim modelu to udogodnienie było jedynie opcją dodatkową.
Wśród elementów sterujących na desce rozdzielczej i panelach bocznych znajdują się: przełączniki świateł awaryjnych, roboczych i drogowych, przyciski elektrohydraulicznego załączania wałka WOM oraz przedniego napędu. W standardzie Aupax posiada również gniazdo USB oraz gniazdo zapalniczki.
Po lewej stronie znajduje się dźwignia do zmiany prędkości obrotowej wałka WOM (540 oraz 1000) oraz hamulec ręczny. Kabina jest także standardowo wyposażona w radio.