Przyczepa budowlana PBN 20 – przeznaczenie i kluczowe cechy
Przyczepa PBN 20 należy do serii „heavy-duty”, zaprojektowanej do transportu ciężkich materiałów jak kamienie, gruz, ziemia. Sprawdza się na placach budowy, przy pracach drogowych i ziemnych – również w trudnych, błotnistych warunkach, trudnych dla standardowych pojazdów ciężarowych
Standardowe wyposażenie
Skrzynia skorupowa (koniczna do przewozu sypkich i ciężkich materiałów)
Hamulce pneumatyczne dwuobwodowe + ręczny
Oświetlenie 12 V, rama z profili zamkniętych
Hydraulicznie unoszona tylna burta (kąt wywrotu 60°)
Błotniki, stopa podporowa, amortyzowany dyszel z obrotowym oczkiem Ø50
Zawieszenie wahaczowe lub z resorami półeliptycznymi
Centralne smarowanie, opony 560/60 R22,5 na stalowych felgach
Lakier w standardzie RAL 1028 lub 3002
Dane techniczne wersja PBN 20
Ładowność: 20 000 kg
Pojemność: 11,2 m³
DMC techniczna: zgodna z przepisami
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Oś: 2, standardowe zawieszenie wahaczowe
Skrzynia: długość 5 000 mm, szerokość zbieżna 2 200–2 290 mm
Wymiary: dł. 6 920 mm, szer. 2 550 mm, wys. 2 930 mm
Grubość blach: podłoga 8 mm, ściany 6 mm
Potrzebna moc ciągnika: ~140 KM
Przyczepa skorupowa Metaltech PBN20
Co czyni PBN 20 wyjątkową?
Korpus z Hardoxem
Wersja PBN 20 posiada skrzynię wykonaną w całości z blachy Hardox, wyjątkowo odpornej na ścieranie i uderzenia. Grubość 8 mm podłogi i 6 mm ścian podnosi wytrzymałość nawet o 40 % w stosunku do zwykłej stali
Duży kąt wywrotu – 60°
Dzięki skoniczonym ścianom i dużemu kątowi rozładunek jest szybki i efektywny – bez reklamacji o „zawisający materiał” .
Zawieszenie wahaczowe i duże koła
Wytrzymałe zawieszenie umożliwia zastosowanie opon aż do rozmiaru 650/60 R26,5 – co przydaje się na grząskim podłożu. Wersja z osią skrętną dodatkowo minimalizuje zużycie opon i pomaga w ciasnych przestrzeniach
Funkcjonalność i komfort
Hydrauliczna burta, centralne smarowanie i amortyzowany dyszel ułatwiają obsługę, nawet w cyklu całorocznym. Możliwość pracy przyczepy bez tachografu pozwala rolnikom oferować usługi budowlane niezależnie od ograniczeń czasu pracy
Wersje indywidualne
Metaltech przewidział opcje np.: hydrauliczne zawieszenie osi, zawieszenie dyszla, pneumatyczno-hydrauliczne hamulce, drabinę, plandekę, lampy robocze, nadstawę 800 mm, koło zapasowe, ochraniacze ścian. To duża elastyczność konfiguracji
Zastosowanie w praktyce
Budowa dróg i autostrad: transport kruszyw, gruzu, ziemi – wytrzymała skrzynia i szybki wyładunek zwiększają wydajność.
Prace ziemne, kanalizacja: solidność ramy i odporność Hardoxa zapobiegają uszkodzeniom i korozji.
Rolnictwo (dodatkowe usługi): całoroczna eksploatacja przyczynia się do dywersyfikacji przychodów gospodarstwa – ciągnik bez tachografu + budowlana przyczepa = zysk
Metaltech – jakość, na której możesz polegać
Wybór przyczepy PBN 20 to nie tylko inwestycja w sprzęt, ale również w stabilność i bezpieczeństwo pracy. Metaltech to przykład polskiej firmy, która na przestrzeni trzech dekad przeszła drogę od lokalnego producenta do rozpoznawalnego eksportera. Kupując PBN, klient zyskuje dostęp do serwisu, wsparcia technicznego i realnych opinii innych użytkowników – co dziś, w świecie pełnym anonimowych marek, ma ogromną wartość.
Podsumowanie
Metaltech PBN 20 to potężna przyczepa budowlana, zaprojektowana z myślą o transporcie trudnych i ciężkich materiałów w miejscach, gdzie standardowe samochody ciężarowe zawodzą. Dzięki korpusowi Hardox, dużemu kątowi wywrotu i solidnemu zawieszeniu sprawdzi się zarówno w budownictwie, jak i jako dodatkowe narzędzie w nowoczesnym gospodarstwie rolnym. Szerokie możliwości personalizacji pozwalają dopasować ją do konkretnych zadań i ograniczeń sprzętowych. Wartością dodaną jest także wsparcie krajowej gospodarki – wybierając Metaltech, wybiera się polską jakość i innowacyjność.