rabat na kombajn
Chińskie kombajny w kukurydzy
NAWIGACJA RTK
7 letnia gwarancja na Arbos i Aupax zdjęcie
REJESTRACJE WSZYSKICH CIĄGNIKÓW W POLSCE - RANKING TRAKTORÓW

Przyczepa przeładowcza Bergmann GTW 210: Klucz do maksymalnej wydajności żniw – w zbożu i kukurydzy

NOWOCZESNA LOGISTYKA ŻNIWNA

Przyczepa przeładowcza jest obecnie kluczowym elementem nowoczesnej logistyki żniwnej, szczególnie w gospodarstwach stawiających na wysoką wydajność omłotu.

Model Bergmann GTW 210 został zaprojektowany, aby wyeliminować tzw. wąskie gardła, które powstają pomiędzy kombajnem a transportem plonu, skutecznie porządkując cały łańcuch żniwny, ograniczając straty i obniżając koszty.

Przyczepy przeładowcze GTW Bergmann o różnej pojemności 21, 25, 33 i 43 m3, wyróżnia unikalna konstrukcja ślimaka, która powoduje równe i szybkie opróżnianie w dół zbiornika z każdej części przyczepy w równym tempiePrzyczepy przeładowcze GTW Bergmann o różnej pojemności 21, 25, 33 i 43 m3, wyróżnia unikalna konstrukcja ślimaka, która powoduje równe i szybkie opróżnianie w dół zbiornika z każdej części przyczepy w równym tempie

Dlaczego „przeładowcza” zmienia zasady gry?

Największą stratą podczas zbioru jest czas postoju kombajnu. Tradycyjny system, w którym kombajn musi czekać na przyczepę lub wyjeżdżać na drogę utwardzoną w celu rozładunku, generuje przestoje, chaos logistyczny oraz dodatkowe ugniatanie gleby.

GTW 210 rozwiązuje ten problem, umożliwiając sypanie w locie (on-the-go). Kombajn wzywa przyczepę przeładowczą, która dojeżdża do niego w łanie, odbiera ziarno w ruchu, a następnie błyskawicznie przeładowuje je do środków transportu (np. ciężarówek) czekających na krawędzi pola lub na utwardzonym terenie. Dzięki temu kombajn się nie zatrzymuje i nie traci czasu. To maksymalizuje czas pracy młocarni, co jest kluczowe dla dziennej wydajności.

Specjalny asymetryczny dyszel został skonstruowany po to aby zmieścić przekładnię pasową do uruchamiania tzw. miękkiego startuSpecjalny asymetryczny dyszel został skonstruowany po to aby zmieścić przekładnię pasową do uruchamiania tzw. miękkiego startu

W praktyce, zastosowanie przyczepy przeładowczej pozwala na wzrost wydajności omłotu nawet o kilkanaście–kilkadziesiąt procent (w zależności od układu pola i odległości do drogi).

 

 

Testy Polowe: Natychmiastowe Efekty GTW 210

Zastosowanie przyczepy Bergmann GTW 210 w warunkach polowych, w tym podczas zbioru kukurydzy w powiecie stargardzkim, gdzie na prośbę Klienta przeprowadziliśmy ostatnio testy GTW 210 - bardzo szybko potwierdziło jej zalety.

1. Potwierdzenie płynności pracy (Sypanie w locie): Już po wysypaniu pierwszego zbiornika plonu do GTW 210, u klienta pojawił się uśmiech. Najważniejszą obserwacją było to, że kombajn w tym czasie się nie zatrzymał i był w ciągłym ruchu, zbierając plon dalej. W tradycyjnym systemie, w tym samym czasie, kombajn dopiero kończyłby wyładunek tego pierwszego zbiornika na naczepę drogową. Eliminacja przestojów i jałowych przejazdów kombajnu pozwala na skrócenie czasu koszenia nawet o jedną trzecią.

Gtw 210 od Bergamnn charakteryzuje się stabilną konstrukcją ramy z nisko położonym środkiem ciężkości nadwozia dla maksymalnej stabilności – również podczas jazdy po zboczach,W przyczepie Bergmann GTW 210 obsługa funkcji hydraulicznych wykonywana jest za pomocą hydrauliki ciągnika

2. Radzenie sobie z trudnym terenem: Testy odbywały się w warunkach, gdzie pole było grząskie, a samochody ciężarowe musiały stać na utwardzonej drodze, ponieważ nie mogły wjechać na ścierń. Gdyby nie było przyczepy GTW 210, kombajn z pełnym zbiornikiem musiałby jechać przez całe pole, tracąc czas, paliwo i generując koszty. Przyczepa Bergmann umożliwiła dojazd pod utwardzony teren i szybki przeładunek.

3. Wydajność i buforowanie: Choć GTW 210 to najmniejszy model (pojemność 21 m³), w trakcie testów zaskoczył możliwościami załadunku. Potwierdzono, że można do niej nasypać 18 do 20 ton kukurydzy (lub nawet 19,5 tony z mocną górką). Przyczepa pełniła rolę małego bufora w sytuacji, gdy ciężarówki były nieobecne (np. dowożąc plon do skupu oddalonego o około 20 km), co pozwalało kombajnowi kosić bez przerw.

4. Lekkość pracy i zapotrzebowanie na moc: Do testów użyto ciągnika John Deere serii 7 o mocy około 350 KM . Operator ciągnika stwierdził, że przyczepa idzie w polu bardzo lekko i czuje, że dobrze się ją operuje. Okazało się, że ciągnik o mocy 350 KM był aż „przewymiarowany” (zbyt duży zapas mocy), ponieważ model GTW 210 spokojnie poradziłby sobie z ciągnikami o dużej mocy. Operator maszyny był w stanie otworzyć klapy rozładunkowe ślimaka na maksimum już przy pierwszym rozładunku, co świadczy o efektywności systemu.

Ostatnio przeprowadzone testy u Klienta pokazały, że Bergmann GTW 210 świetnie radzi sobioe zarówno podpięty do średniej, jak i dużej mocy ciągnikaCzy Bergmann GTW 210 może pracować tylko z dużym ciagnikiem? Nie radził sobioe świetnie również z Arbosem 5130

Skuteczność GTW 210 w kukurydzy

Zbiór kukurydzy stawia szczególne wyzwania, związane z cięższym materiałem, większym ziarnem, wyższymi plonami i często trudnymi warunkami glebowymi jesienią. W warunkach jesiennych, kiedy na polu jest grząsko, samochody ciężarowe muszą stać na utwardzonej drodze.

GTW 210 jest rozwiązaniem, ponieważ:

• Radzi sobie z wilgotnym ziarnem: Przyczepa posiada mocny napęd ślimaka oraz geometrię leja, która zapobiega mostkowaniu ziarna, co jest istotne zwłaszcza w kukurydzy o wyższej wilgotności.

• Wyróżnia się szybkością: Przyczepa GTW 210 ma wydajność przeładunkową około 400 t/h, co pozwala opróżnić 21 m³ w około 2,5 minuty.

Ograniczenie ugniatania gleby i rachunek ekonomiczny

Przyczepa pokazowa Bergmann GTW 210, którą posiadamy w super cenie brała również udział w licznych pokazach kombjanów Aupax na poluPrzyczepa pokazowa Bergmann GTW 210, którą posiadamy w super cenie brała również udział w licznych pokazach kombjanów Aupax na polu

Zastosowanie GTW 210 znacząco ogranicza ugniatanie gleby. Zamiast wpuszczać na pole ciężkie zestawy drogowe, po ściernisku porusza się tylko jeden ciągnik z GTW 210, często po stałych ścieżkach. Minimalizuje to powstawanie głębokich kolein i poprawia strukturę gleby, co przekłada się na lepsze wschody i stabilniejsze plony w dłuższej perspektywie.

Model GTW 210 to przyczepa jednoosiowa. Wyposażenie w szerokie ogumienie redukuje nacisk na glebę i ułatwia ciągnięcie w trudnych warunkach.

W ujęciu ekonomicznym, oszczędności czasu i paliwa, wynikające z eliminacji jałowych przejazdów i manewrów kombajnu, są tak duże, że częściowo mogą pokryć raty na zakup przyczepy przeładowczej.

W ofercie marki BERGMANN znajduje się cała gama modeli przyczep przeładowczych wyposażonych w wiele innowacyjnych rozwiązań.Pod względem jakości wykonania, jak i zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych produkty Bergmann nie mają sobie równych

Wszechstronność Bergmann GTW 210

Przyczepy przeładowcze Bergmann GTW można stosować wszechstronnie do wszystkich pylących ładunków. Rolnicy rozważają wykorzystanie Bergmanna GTW 210 do transportu luzem nawozów granulowanych (które są tańsze w zakupie) oraz nasion do siewnika. Przyczepa może przewozić nawóz, nie krusząc go. Taka maszyna zastępuje zestaw złożony z ciągnika z workami, ładowarki i rozsiewacza, co potencjalnie eliminuje potrzebę angażowania jednego pracownika.

Film z testów przyczepy, które ostatnio przeprowadziliśmy u naszego Klienta w województwie zachodniopomorskim możecie zobaczyć poniżej:

Tekst dla przycisku 

 
 
 
 
 

 

Czy artykuł był przydatny:
Autor: 
AK
Czy artykuł był przydatny, oceń: 
Brak ocen, bądź pierwszy.