WÓZ PASZOWY LUCAS AUTOSPIRE
Samojezdne wozy paszowe o pojemnościach 12 - 24 m3
LUCAS Autospire to wozy paszowe samojezdne, dostępne ze zbiornikami o pojemnościach od 12 do 24 m3. Wozy paszowe AUTOSPIRE są dostępne w dwóch typach:
Autospire CLASSIC - Niezawodne i proste rozwiązanie, maszyny są przystosowane do codziennych zastosowań. Wóz paszowy w wersji CLASSIC został zaprojektowany z myślą o gospodarstwach indywidualnych różnej wielkości.
Autospire PERFORMANCE -  Niezawodne i wydajne rozwiązanie, maszyny są przystosowane do intensywnego i długotrwałego użytkowania. Wóz paszowy w wersji PERFORMANCE został zaprojektowany dla grup użytkowników, firm świadczących usługi, dużych gospodarstw hodowlanych.
Samojezdne maszyny zostały wyposażone w silniki najnowszej generacji, spełniające wymogi normy Tier 4 Final, charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa. Rozdzielenie obciążeń na maszynie (55% z przodu - 45% z tyłu) było uwzględnione w czasie projektowania tych maszyn, aby zachować nie tylko dobre trzymanie się drogi i prowadzenie maszyny, ale również dla zachowania gleby w gospodarstwie. Rozdzielanie materiału odbywa się za pomocą tylnego podajnika taśmowego, dzięki czemu można pracować maszyną w budynkach hodowlanych o różnej budowie.
BUDOWA I DZIAŁANIE LUCAS AUTOSPIRE
Zasada działania wozów paszowych z frezem

1 - Odrywanie materiału za pomocą frezu.
Każdy frez jest wyposażony w 54 zakrzywione sekcje prowadzące materiał do środka podajnika i zapewnia czyste oddzielenie materiału. Frezy są seryjnie wyposażone w automatykę wspomagania, dzięki czemu unika się zapychania i zyskuje się na czasie.
2 - Efektywne prowadzenie materiału.
Ramię oddzielające jest wyposażone w szeroki podajnik, idealny dla załadunku różnych paszy. Wylot podajnika jest umieszczony nad zbiornikiem, aby zapewnić optymalne i czyste napełnienie, niezależnie od pozycji frezu.
3 - Walcowany, gładki zbiornik.
Zbiorniki są gładkie a ich profil i wysunięty brzeg zapobiega przesypywaniu się materiału. Racje pokarmowe są mieszane w sposób naturalny, a efekt pęcznienia jest wzmocniony.
4 - Silne podwozie.
Przednia i tylna oś jest przygotowana do intensywnego, codziennego użytkowania. Przednia oś jest amortyzowana hydraulicznie, natomiast tylna oś jest amortyzowana za pomocą amortyzatorów piórowych. Maszyna doskonale trzyma się drogi a praca jest komfortowa.
5 - Dostosowane układy rozdzielające.
Zasuwy i podajniki taśmowe LUCAS G. są szerokie i umożliwiają równomierne rozdzielanie bez zapychania. Podajnik taśmowy jest umieszczony z tyłu maszyny, aby umożliwić łatwiejsze rozdzielanie w budynkach hodowlanych. Wszystkie wozy paszowe Autospire mogą być wyposażone w turbinę ścielącą słomę, pochodzącą z serii maszyn Lucas Castor.
6 - Łatwa konserwacja.
Różne podzespoły wymagające regularnej obsługi są umieszczone po prawej stronie maszyny. Zestaw filtrów i chłodnica są łatwo dostępne. Istnieje również możliwość opcjonalnego doposażenia wozu paszowego w rozwiązania zmniejszające czas konserwacji, takie jak: centralne smarowanie oraz automatyczny wentylator.
wyposażenie standardowe
Ważne cechy
- Silnik 156 KM, 4 cylindry (modele Autospire 120 - 140)

 - Silnik 217 KM, 6 cylindrów (modele Autospire 160 - 180)
 - 3 tryby jazdy: - Podjazd do Silosu - Roboczy - Transportowy
 - Konsola XPA - obsługiwana dotykowo, wspomagająca obsługę maszyny
 - 2 koła napędowe - 2 koła skrętne
 - Frez o szerokości 2m, gładkie, zakrzywione 54 sekcje tnące frezu, 129 KM
 - Podajnik załadunkowy z kauczuku jodełkowanego
 - Programowane urządzenie ważące X500
 
Wyposażenie dodatkowe
Istotne cechy
- Programowany układ ważenia X800
 - 2 reflektory na frezie
 - Brzeg zbiornika chroniący przed przesypywaniem
 - 2 dodatkowe noże
 - Przeciwnoże hydrauliczne
 - Klapa z przodu po prawej stronie
 - Tylny podajnik taśmowy rozdzielający
 - Podajnik taśmowy elewatorowy
 - Magnez neodymowy na ślimaku mieszającym
 
dane techniczne lucas autospire
Podstawowe parametry wozów paszowych Autospire
| Model wozu paszowego Autospire | 120 | 140 | 160 | 180 | 
|---|---|---|---|---|
| Pojemność (m3) | 12 | 14 | 16 | 18 | 
| Liczba ślimaków | 1 | 2 | ||
| Silnik | 156 KM | 217 KM | ||
| Liczba cylindrów | 4 | 6 | ||
| Pojemność zbiornika na paliwo / adBlue | 250 L / 20 L (adBlue) | |||
| Szerokość frezu (mm) | 2000 | |||
| Średnica frezu (mm) | 625 | |||
| Moc frezu | 129 KM (CLASSIC) 165 KM (PERFORMANCE) | |||
| Wysokość ścielenia (mm) | 5000 | |||
| Wysokość rozdzielania (mm) | 740 / 800 | |||
| wersja 445 / 45 - R 19,5 // 495 / 45 - R 22,6 | ||||
| Wysokość całkowita (mm) | 2780 / 2900 | 3050 / 3170 | 2730 / 2850 | 2930 / 3050 | 
| wersja 445 / 45 - R 19,5 // 495 / 45 - R 22,6 | ||||
| Szerokość całkowita (mm) | 2550 | |||
| Długość całkowita (mm) | 8250 | 8180 | 9970 | 9930 | 
| Amortyzacja przedniej osi | Hydrauliczna | |||
| Amortyzacja tylnej osi | Listwy paraboliczne | |||
| Koła napędowe | 2 lub 4 | |||
| Koła skrętne | 2 lub 4 | |||
| Homologacja (Km / h) | 25 lub 40 | |||
| Masa własna | 11700 | 12000 | 13700 | 14000 | 
| Ogumienie | 445 / 45 - R 19,5 - Ø895 mm ou 495 / 45 - R 22,5 - Ø1018 mm | |||
bUDOWA I STANDARDOWA SPECYFIKACJA WG MODELU
| 
			 Model Autospire  | 
			
			 CLASSIC  | 
			
			 PERFORMANCE  | 
		
|---|---|---|
| 
			 Prędkość  | 
			
			 25 km /h  | 
			
			 40 km /h  | 
		
| 
			 Przednia oś  | 
			
			 12 T  | 
			
			 12 T  | 
		
| 
			 Tylna oś  | 
			
			 12 T  | 
			
			 17 T  | 
		
| 
			 Sprzęgło silnika  | 
			
			 Bezpośrednie  | 
			
			 Przekładnia rozdzielająca  | 
		
| 
			 Moc frezu  | 
			
			 129 KM  | 
			
			 165 KM  | 
		
| 
			 Prędkość obrotowa frezu  | 
			
			 326 obr./min  | 
			
			 418 obr./min  | 
		
| 
			 Opróżnianie zbiornika  | 
			
			 45 obr./min  | 
			
			 60 obr./min  | 
		
| 
			 Smarowanie  | 
			
			 Punktowe  | 
			
			 3 zgrupowane punkty  | 
		
| 
			 Wysuw podajnika taśmowego  | 
			
			 Ręczny  | 
			
			 Hydrauliczny  | 
		
| 
			 Przeciwnoże  | 
			
			 Ręczne  | 
			
			 Hydrauliczne  | 
		
| 
			 Sterowanie klapą frezu  | 
			
			 Ręczny  | 
			
			 Hydrauliczny  | 
		
| 
			 Sterowanie osłoną  | 
			
			 Ręczny  | 
			
			 Hydrauliczny  | 
		
| 
			 Zmiana kierunku obrotów łopat  | 
			
			 Opcja  | 
			
			 Standard  | 
		







                
            


















