Koncept wygenerowany przez sztuczną inteligencję
Dlaczego ciągniki ulegają awarią?
- Złożoność techniczna: Nowoczesne ciągniki Fendt są wyposażone w zaawansowane technologie, takie jak systemy GPS, automatyczne sterowanie i elektroniczne systemy zarządzania. Chociaż te funkcje zwiększają wydajność i komfort pracy, ich złożoność może prowadzić do trudności w diagnozowaniu i naprawie usterek.
- Niewłaściwa eksploatacja: Niewłaściwe użytkowanie ciągnika, jak przeciążanie maszyny ponad jej maksymalne możliwości, nieprzestrzeganie zaleceń producenta dotyczących konserwacji lub używanie niewłaściwych dodatków, może prowadzić do szybszego zużycia części i awarii.
- Brak regularnej konserwacji: Regularna konserwacja jest kluczowa dla zachowania ciągnika Fendt w dobrym stanie technicznym. Pominięcie harmonogramu wymiany oleju, filtrów lub innych czynności konserwacyjnych może skutkować poważnymi awariami.
- Warunki pracy: Ciężkie warunki pracy, takie jak praca w ekstremalnych temperaturach, na nierównym terenie czy w zakurzonym środowisku, mogą wpływać na trwałość i niezawodność ciągników. Ekstremalne warunki mogą przyspieszać zużycie poszczególnych komponentów.
- Zużycie naturalne: Wreszcie, normalne zużycie części i komponentów w ciągu życia ciągnika jest nieuniknione. Regularne i odpowiednio wykonywane przeglądy mogą znacznie wydłużyć żywotność ciągnika, ale nie zawsze jest możliwe uniknięcie awarii spowodowanych naturalnym zużyciem.
jakie jest rozwiązanie?
Rozwiązaniem wielu z tych problemów jest ścisłe przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących eksploatacji i konserwacji, a także korzystanie z usług wyspecjalizowanych serwisów, które posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie obsługi ciągników Fendt.
zaczęło się od elementów regulacji zaworów
Na pierwszy rzut do wymiany są elementy regulacyjne zaworów, ponieważ przez lata eksploatacji uszkodzeniu uległy gwinty na śrubach. Ryzyko zerwania podczas pracy jest zbyt duże, aby zostawić to w tym stanie.
z tyłu nie jest lepiej
W tylnej części ciągnika wcale nie jest lepiej. Luzy na zawieszeniu tylnego tuza są ogromne. Ciągniki z systemem EHR nie mogą mieć luzu na połączeniach elementów. Do wymiany kwalifikują się wieszaki tylnego tuza oraz naprawa i wymiana siłownika oraz sworzni i tulejek. Dolne ramiona podnośnika mają ogromne wyrobienia na otworach. Zużycie powstało na skutek braku smarowania przez operatora.
Główny wał podnośnika do regeneracji
główny wał podnośnika do regeneracji
Poważne luzy powstały również na głównym wale tylnego podnośnika. Prawdopodobnie wystarczy wymienić tuleje, jednak zdarzają się przypadki, że uszkodzeniu ulegał również wał.
Zobacz film i dowiedz się jak przebiegła naprawa oraz jakie porady odnośnie użytkowania maszyn ma kierownik serwisu firmy Korbanek.