AllyNav Nawigacja rolnicza AF305
10 - 12 cali
Nawigacje rolnicze, systemy automatycznego sterowania, automatyka jazdy, zautomatyzowany system sterowania - na rynku maszyn rolniczych pojawiają się rozwiązania sterowania ciągnikami i maszynami rolniczymi dla ułatwienia korzystania z funkcji rolnictwa precyzyjnego.

NAWIGACJE ROLNICZE
AllyNav AF 305 dla ciągników, kombajnów i maszyn
Na ilustracji powyżej pokazano od lewej strony: kierownica z opcjonalną nakładką wielofunkcyjną z Bluetooth, moduł czujnika kątowego, tablet z ekranem 12,1 cala, odbiornik GNSS.
Jednym z zaawansowanych rozwiązań pośród nawigacji rolniczych jest Zautomatyzowany System Sterowania AF 305 chińskiego producenta AllyNav. System składa się z kilku komponentów, w skrócie mówiąc jest to nawigacja rolnicza z automatyczną kierownicą, z tabletem z oprogramowaniem i z odbiornikiem GNSS z wysoką dokładnością pozycjonowania. W skład zestawu AF305 wchodzą: tablet obsługiwany dotykowo z wyświetlaczem (10 lub 12,1-calowym) z szybkim systemem operacyjnym Android 12.0 i oprogramowaniem obsługowym, kamera, kierownica z silnikiem elektrycznym i odbiornik GNSS z wysoką precyzją pozycjonowania (z żyroskopem o dokładności RTK +/- 2,5 cm – korekcja poprzez kartę SIM oraz ASG Eupos), obsługujący satelitarne systemy nawigacyjne GPS, GLONASS, Galileo, BDS, QZSS, SBAS, L-band.
Opcjonalnie dostępna jest nakładka wielofunkcyjna z komunikacją bluetooth na kierownicę, ułatwiająca obsługę systemu. System jest kompatybilny z ISOBUS (UT/VT), opcjonalnie można go wyposażyć w kontrolery zadań (TC-SC, TC-BAS, TC-GEO), w wiązkę ISOBUS dla ciągnika bez instalacji Isobus, natomiast możliwość dwukierunkowej wymiany danych usprawnia przejście w kierunku Rolnictwa 4.0.
Na ilustracji powyżej pokazano od lewej strony: kierownica z opcjonalną nakładką wielofunkcyjną z Bluetooth, moduł czujnika kątowego, tablet z ekranem 10,1 cala, odbiornik GNSS.
ZAUTOMATYZOWANE STEROWANIE
AllyNav AF 305 - Jak działa odbiornik GNSS?
GNSS to skrót od Global Navigation Satellite System (Globalny System Nawigacji Satelitarnej). Jest to ogólny termin stosowany dla określenia konstelacji satelitów dostarczających sygnały z kosmosu, w których przesyłane są dane pozycjonowania i czasu do odbiorników GNSS. Odbiorniki te następnie wykorzystują te dane do określenia lokalizacji. GNSS obejmuje różne systemy nawigacji satelitarnej, w tym:
GPS - Globalny system pozycjonowania, obsługiwany przez Stany Zjednoczone. GPS jest szeroko stosowany na całym świecie do nawigacji, mapowania, pomiaru czasu oraz operacji poszukiwawczych i ratowniczych.
GLONASS - Globalny system nawigacji satelitarnej, obsługiwany przez Rosję, podobny do GPS, zapewniający użytkownikom wojskowym i cywilnym określanie pozycji i prędkości w czasie rzeczywistym.
GALILEO - Globalny system nawigacji satelitarnej Galileo, obsługiwany przez Unię Europejską, jest przeznaczony do użytku cywilnego i oferuje usługi lokalizacji o wysokiej precyzji.
Systemy te mogą działać niezależnie lub wspólnie, zapewniając dokładniejsze i bardziej niezawodne informacje o położeniu, zwłaszcza w trudnych warunkach, w których sygnał z jednego systemu może być zakłócany lub słaby. GNSS ma kluczowe znaczenie dla różnych zastosowań, w tym w lotnictwie, transporcie morskim, transporcie drogowym, nauce i operacjach wojskowych. Interoperacyjność i kompatybilność tych systemów poprawia globalne usługi nawigacyjne i pomiaru czasu, przynosząc korzyści użytkownikom na całym świecie.
QZSS - System satelitarny Quasi-Zenith, obsługiwany przez Japonię, został zaprojektowany jako uzupełnienie systemu GPS, ale skupia się na dostarczaniu usług pozycjonowania o wysokiej dokładności w regionach Azji i Oceanii, ze szczególnym uwzględnieniem Japonii i okolic, gdzie gęsta zabudowa miejska lub górzyste tereny mogą zakłócać sygnały GPS.
Beidou - Globalny system pozycjonowania Beidou, obsługiwany przez Chiny, oferuje usługi nawigacyjne, sygnał czasu i krótkie wiadomości, a jego celem jest świadczenie usług na całym świecie.
Jak działa GNSS?
GNSS to sieć satelitów, które wysyłają sygnały, dzięki którym odbiorniki GNSS mogą określić swoją dokładną lokalizację (szerokość i długość geograficzną oraz wysokość) w dowolnym miejscu na Ziemi. Systemy te działają w oparciu o prostą zasadę, ale wykorzystują zaawansowaną technologię i infrastrukturę.
Systemy wspomagające: Systemy takie jak WAAS (Wide Area Augmentation System) w USA, EGNOS w Europie i inne dostarczają dodatkowych informacji, które pomagają skorygować niektóre błędy spowodowane warunkami atmosferycznymi, pozycjami satelitów i innymi czynnikami.
Zaawansowana konstrukcja odbiornika: Nowoczesne odbiorniki GNSS mogą wykorzystywać sygnały z wielu systemów GNSS (Beidou, GPS, GLONASS, Galileo, QSS) i częstotliwości w celu poprawy dokładności i niezawodności.
JAK DZIAŁA NAWIGACJA ROLNICZA?
AllyNav AF 350 - schemat działania i montażu
Ilustracja powyżej: Schemat działania nawigacji Zautomatyzowanego Systemu Prowadzenia AllyNav AF305: Tablet z ekranem (o przekątnej 10,1 lub 12,1 cala - na ilustracji powyżej widać wersję z ekranem 12,1 cala) z zainstalowanym oprogramowaniem obsługowym jest zamontowany wkabinie ciągnika współpracuje z odbiornikiem GNSS, umieszczonym na dachu ciągnika. Automatyka jazdy jest zapewniona przez kierownicę, której skręcaniem steruje silnik elektryczny. Opcjonalnie, kierownica może być wyposażona w nakładkę wielofunkcyjną z Bluetooth. Im więcej satelit "widzi" odbiornik GNSS, tym lepszy będzie sygnał służący do prowadzenia i nawigacji pojazdu.
W CIĄGNIKU I W KOMBAJNIE
AllyNav AF 350 - może pracować z każdym pojazdem rolniczym
Zdjęcie powyżej: AllyNav AF305 w ciągniku rolniczym ARBOS 5130. Na zdjęciu od lewej strony widać kierownicę z nakładką z Bluetooth (opcja), ekran (tablet z wyświetlaczem 10,1 cala) a po prawej stronie widoczny jest także przełącznik zasilania zestawu (power switch On/Off). Oczywiście, zestaw można zamontować praktycznie w każdym ciągniku dostępnym na rynku. Wystarczy się z nami skontaktować a udzielimy informacji dotyczących zestawów i montażu na danym modelu ciągnika rolniczego z Państwa gospodarstwa.
Na fotografii powyżej widać zestaw AF305 zamontowany w kombajnie zbożowym AUPAX GV100. W tym roku po raz pierwszy chińskie kombajny zbożowe wjechały na polskie pola. Tutaj widzimy kombajn w trakcie zbiorów rzepaku. Dzięki zautomatyzowanemu systemowi sterowania i nawigacji AllyNav praca jest łatwiejsza, bardziej komfortowa i ma wpływ na uzyskanie lepszej wydajności. Prosimy o kontakt, jesli chcieliby Państwo zamontować nawigację AllyNav do swojego kombajnu zbożowego.
ROZBUDOWANA KOMPATYBILNOŚĆ
ISOBUS i przydatne funkcjonalności

ISOBUS dla precyzyjnej obsługi maszyn
Prace w polu, zabiegi rolnicze mogą być prowadzone z wykorzystaniem różnych maszyn i narzędzi rolniczych wyposażonych w instalację ISOBUS.
Zestaw nawigacyjny AllyNav AF305 może być opcjonalnie wyposażony w wiązkę ISOBUS dla ciągników bez instalacji ISOBUS, system jest wtedy standardowo kompatybilny z komunikacją ISOBUS (UT/VT - Uniwersal Terminal / Virtual Terminal). Natomiast opcjonalnie zestaw można doposażyć w przydatne funkcje (kontrolery zadań) takie jak Section Control (TC-SC), możliwość wykorzystania map aplikacyjnych ze zmiennym dawkowaniem (TC-GEO), czy dokumentowanie danych związanych z pracą maszyny (TC-BAS).

Automatyka prowadzenia
Praca z wykorzystaniem sprawdzonej na rynku technologii umożliwia automatyczne sterowanie pojazdem na polu. Nawigacja rolnicza spełnia wiele wymogów, w tym również wysoką precyzję pracy. Automatyka prowadzenia ułatwia pracę operatorowi i ma wpływ na oszczędności ponoszonych kosztów (dzięki zmniejszeniu liczby przejazdów nakładających się lub nachodzących na siebie).
SPECYFIKACJA ZESTAWU AF305
Co wchodzi w skład zestawu nawigacji rolniczej AllyNav AF305?
Ilustracja powyżej: Skład zestawu nawigacji AllyNav AF305 z ekranem 10,1-calowym:
Tablet T101 Pro (przekątna ekranu 10,1 cala), z kolorowym wyświetlaczem LED (rozdzielczość 1280x800 pikseli, jasność ekranu 750 nitów) z systemem Android 12.0 i z oprogramowaniem obsługowym PrecisionAG, z obsługą dotykową. Tablet posiada gniazdo na kartę SIM (GSM), dzięki czemu może być zapewniona dwukierunkowa wymiana danych. Wspornik tabletu umożliwiający zamontowanie tabletu w wygodnym miejscu w kabienie ciągnika.
Odbiornik GNSS z wysoką dokładnością pozycjonowania (kompatybilny z odbiorem danych z wielu systemów satelitarnych (systemów nawigacyjnych): GPS, GLONASS, Galileo, BDS, QZSS, SBAS, L-band...), (z żyroskopem o dokładności RTK +/- 2,5 cm – korekcja poprzez kartę SIM oraz ASG Eupos), z elementami do mocowania na dachu ciągnika. Obsługiwane pasma częstotliwości: BDS: B1I/B2I/B3I/B1C*/B2b*, GPS: L1C/A/L2P(Y)/L2C/L5, Galileo: E1/E5a/E5b/E6*, GLONASS: G1/G2, QZSS: L1C/A/L2C/L5 SBAS: L1C/A. Dokładność Pozycjonowania RTK (RMS): W poziomie: 8 mm + 1 ppm, w pionie: 15 mm + 1 ppm. Czas inicjalizacji: <5 s (domyślnie). Niezawodność inicjalizacji: >99,9%. Czas pierwszego ustalenia pozycji: <30 s.
Kamera HD z przewodem podłączeniowym.
Kierownica z nakładką standardową, z silnikiem elektrycznym EMS5, z elementami montażowymi (w tym tulejka o niskim profilu z wielowpustami dla danego modelu pojazdu oraz wspornik blokujący montowany na kolumnie kierowniczej).
Antena do odbioru sygnałów radiowych, mocowana na dachu ciągnika (za pomocą płytek montażowych), z przewodem podłączeniowym.
Moduł czujnika kątowego (bezdotykowy czujnik kąta skrętu montowany przy kole pojazdu).
Wiązki z przewodami podłączeniowymi (okablowanie), w tym przewód zasilający, elementy montażowe (płytki, śruby, nakrętki...).
Przełącznik nawigacji (autosteer switch).
Przełącznik zasilania (power switch on/off).
OPCJONALNIE zestaw można wyposażyć w różne akcesoria poszerzające zastosowanie zestawu lub zamówić od razu w spersonalizowanej kompletacji, są to:
Tablet T120 Pro (przekątna ekranu 12,1 cala) z wiązką do tego tabletu, kolorowy wyświetlacz LED (rozdzielczość 1280x800 pikseli, jasność ekranu 750 nitów) z systemem Android 12.0 i z oprogramowaniem obsługowym PrecisionAG, z obsługą dotykową. Tablet posiada gniazdo na kartę SIM (GSM), dzięki czemu może być zapewniona dwukierunkowa wymiana danych. Wspornik tabletu umożliwiający zamontowanie tabletu w wygodnym miejscu w kabienie ciągnika.
Wiązka ISOBUS (do ciągnika bez instalacji ISOBUS) z kompatybilnością ISOBUS UT/VT.
Dodatkowe funkcje ISOBUS: TC-SC, TC-GEO, TC-BAS.
Nakładka wielofunkcyjna na kierownicę, z obsługą za pomocą przycisków, z Bluetooth (przełącznik automatyki nawigacji znajduje się na środku kierownicy, dodatkowy przełącznik zwykły "autosteer swith z wersji bez nakładki nie jest montowany).
Dodatkowy przycisk wielofunkcyjny z Bluetooth.
Inny model anteny: GNSS R70-E dla RTK, Trimble GNSS dla sygnałów Trimble RTX, Tersus GNSS dla sygnałów Tersus RTX (prosimy o konsultację).
DWA CHIŃSKIE KOMBAJNY
Pracują z nawigacją AllyNav AF305 - zobacz film!
KOMBAJNY ZBOŻOWE AUPAX
Z nawigacją AllyNav AF305 podczas żniw - zobacz film!
OCEŃ PRODUKT
Oceń nasz produkt korzystając z systemu gwiazdek, każda ocena jest dla nas bardzo ważna. Dodatkowo oceny pozwalają innym wybrać produkt.
WASZE OPINIE
ZAMÓW POKAZ W SWOIM GOSPODARSTWIE
Przetestuj maszynę osobiście
Wypełniając formularz poniżej, zgłaszasz firmie Korbanek chęć sprawdzenia maszyny w swoim gospodarstwie. Po wypełnieniu tego formularza w przeciągu paru dni zgłosi się do Ciebie nasz doradca, który ustali szczegóły prezentacji.
Naszym celem jest umożliwienie potencjalnym klientom sprawdzenia maszyny w warunkach ich gospodarstwa. Pokaz jest darmowy, prezentacja trwa do 4 godzin. Prosimy nie traktować pokazu jak darmowej usługi.
WNIOSEK PROW
Wykorzystaj dotację unijną
Wypełniając formularz poniżej, zgłaszasz firmie Korbanek chęć zakupu tego typu maszyny przy użyciu wsparcia finansowego pochodzącego z programu PROW.
Po wypełnieniu formularza w ciągu następnych tygodni zgłosi się do Ciebie nasz doradca, który oceni Twoje szanse na otrzymanie wsparcia, doradzi, z którego programu skorzystać oraz przeprowadzi Cię przez cały proces wnioskowania. Firma Korbanek pomaga w prawidłowym przejściu przez procedurę wniosku.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zapytaj nas o więcej szczegółów
Wypełniając formularz poniżej zgłaszasz firmie Korbanek chęć uzyskania pełniejszej informacji o interesującym Cię produkcie. Masz możliwość skontaktowania się i zadania nam pytań dotyczących interesującej Cię maszyny. Po wypełnieniu formularza w przeciągu paru dni zgłosi się do Ciebie nasz doradca, który udzieli Ci odpowiedzi na Twoje pytania.
Naszym celem jest umożliwienie potencjalnym klientom uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, by ułatwić im podjęcie decyzji i wybór nie tylko najlepszej maszyny, ale przede wszystkim najlepiej dostosowanej do indywidualnych potrzeb danego gospodarstwa.
FINANSOWANIE FABRYCZNE
Tutaj znajdziesz informacje o Finansowaniu maszyny
CZYM JEST FINASOWANIE FABRYCZNE?
Finansowanie fabryczne to szansa na korzystny zakup maszyny, którą potrzebujesz już teraz. Dzięki współpracy z instytucjami finansowymi firma Korbanek może zaoferować korzystne pakiety kredytowe, których oprocentowanie jest znacznie niższe niż w przypadku ofert kredytów dostępnych na rynku komercyjnym.
CO ZYSKUJESZ DZIĘKI TEJ FORMIE FINASOWANIA?
Dzięki możliwości skorzystania z korzystnej oferty kredytowej nie musisz obawiać się m.in. wzrostu kursu Euro. Maszyny które potrzebujesz są dla Ciebie dostępne już dziś. Decydując się na szybki zakup nie będąc w posiadaniu pełnej kwoty, możesz być pewien,że dzięki fabrycznemu finasowaniu koszt maszyny będzie znacznie niższy niż w przypadku tradycyjnego kredytu.