Układ hydrauliczny i tylny WOM 

Zawsze byliśmy liderami pod względem układu hydraulicznego i obsługi tylnego podnośnika. Trzypunktowy układ zawieszenia Massey Ferguson, uznany przez liczne, niezależne magazyny europejskie jako innowacja w technice rolniczej mająca największy wpływ na jej rozów przez ostatnie lata, to wzorzec wydajności, siły i reaktywności dla operatora pracującego w polu. 

ciągnik rolniczy Massey Ferguson 7499 z pługiem obrotowym Gregoire Besson przed firmą korbanek

 

Praktyczne urządzenia sterujące

   Dokładność obsługi jest ułatwiona dzięki zgrupowaniu najczęściej używanych elementów obsługowych i sterujących tylnym podnośnikiem (EHR) w zasięgu ręki operatora. Układ standardowo łączy zaawansowane funkcje, zwłaszcza w zakresie czułości ustawienia, szybkiego opuszczania i automatycznej prędkości opuszczania. Tylny podnośnik można także obsługiwać za pomocą przycisków zamontowanych na błotnikach tylnych, co znacznie ułatwia szybkie zaczepianie współpracującej maszyny.

       Układ hydrauliczny zamknięty Load Sensing zapewania wydatek oleju do 110 l/min (150 l/min w wersjach 7619-7626), przeznaczony dla podnośnika i dla rozdzielaczy hydraulicznych, odpowiedź jest niemalże natychmiastowa, dzięki czemu eliminuje się ryzyko straty mocy lub paliwa. Podłączenie maszyn z układem hydraulicznym odbywa się w bardzo prosty sposób, dzięki gniazdom hydraulicznym z dekompresją, co umożliwia podłączenie i odłączenie maszyn, nawet pod ciśnieniem.
 
Gniazdo Power Beyond jest dostępne z przodu i z tyłu ciągnika, jest ono wbudowane w blok zaworów układu zamkniętego Load Sensing. Bezpośredni przepływ oleju z pompy hydraulicznej i wolny powrót umożliwiają zasilanie maszyn wymagających dużego wydatku oleju. 

 

 

Mocarny podnośnik i tylny most 

   

 

 

    Tylny most oraz 3-punktowy układ zawieszenia są bardzo dobrze wyposażone.  W skład wyposażenia sandrowego wychodzą dwa zewnętrzne siłowniki podnośnika, zaczep górny automatyczny, zaczep dolny oraz zaczep dolny do przeczep jednoosiowych „Piton Fix” lub opcjonalnie zaczep dolny hydrauliczny „Hitch” zapewniający duże pole widzenia, ramiona podnośnika z końcówkami hakowymi, zewnętrzne przyciski obsługowe umieszczone na obu tylnych  błotnikach, dwa stabilizatory teleskopowe o zmiennym kącie ustawienia i trzy zawory hydrauliczne Maksymalny udźwig tylnego podnośnika może osiągnąć aż 9 300 kg w zależności od modelu ciągnika.

  Układ aktywnej amortyzacji w transporcie (ATC) sprawia natomiast, że podczas przeprowadzanych na uwrociach manewrów lub w czasie transportu maszyny zawieszane nie są narażone na przenoszenie wstrząsów, uderzeń i wibracji.
Układ aktywnej amortyzacji w transporcie umożliwia zminimalizowanie kołysania poprzez dopasowanie działania układu w zależności od masy współpracujących maszyn.

 

profesjonalny niezależny serwis maszyn Massey Ferguson w firmie Korbanek

 

tylnY wom 

Prosta budowa umożliwia uzyskanie maksymalnego przeniesienia mocy a elektrohydrauliczny wybór prędkości WOM sprawia, że każda praca będzie przyjemnością  

 

Atomatyczna kontrola napędu W.O.M

 

  Obsługa wałków WOM odbywa się za pomocą trójpozycyjnego włącznika znajdującego się na prawej konsoli. Włącznik ten pozwala wybrać nam jedną z trzech pozycji: załącz; wyłącz oraz hamuj. Dodatkowo wszystkie ciągniki serii 7600 wyposażone są w funkcję WOM Auto załączając i rozłączając WOM podczas podnoszenia i opuszczania podnośnika.

 

 

 

Elektrohydrauliczny wybór prędkości WOM

 

   Modele MF 7614-7619 wyposażone są w 4 prędkości wałka WOM, mianowicie 540/540Eco/1000/1000E załączane elektrohydraulicznie. Natomiast modele 7619-7626 posiadają 3 pędkości WOM. Wybór prędkości wałka odbywa się za pomocą wygodnych przycisków membranowych umieszczonych na prawym słupku. 

 

Przyciski do obsługi WOM i TUZ

 

   Przyciski obsługowe tylnego podnośnika i przyciski do uruchamiania/zatrzymywania napędu W.O.M są umieszczone na błotnikach i umożliwią użycie napędu W.O.M. z zewnątrz kabiny.
 To pewne  i efektywne rozwiązanie, aby sprawować nadzór nad takim pracami jak np. napełnianie wozu asenizacyjnego, gdy operator znajduje się poza kabiną ciągnika

 

 

kluczowe cechy układu hydrauliczego i tuz

 

  • szeroki wybór prędkości WOM
  • duży udźwig tylnego podnośnika
  • obroty 540E już przy 1530 obr./min.
  • ehr tylnego podnośnika w standardziE
  • przedni podnośnik o udźwigu do 4000 kg  
  • funkcja amortyzacji podnośnika w transporcie
  • "miękki start" WOM oraz automatyką załączania wom 
  • elektrohydrauliczne załączenie oraz wybór prędkości obrotowej WOM
  • dwie wysokowydajne pompy hydrauliczne w standardzie
  • Blokada mechanizmu różnicowego i uruchomienie napędu na 4 koła sprzężone z podnośnikiem

Massey Ferguson 7600

140 - 255 KM

 

Massey Ferguson 7600 przód z obciążnikiem na przednim TUZie

 

Ciągniki MF 7600 zebrały prestiżowe nagrody na wielu targach i wystawach europejskich m.in. na targach Agritechnica 2011 w Hanowerze oraz Polagra Premiery 2012 w Poznaniu. Cechuje je nowoczesny, dynamiczny wygląd, który harmonizuje z dużymi rozmiarami. Sercem tych ciągników jest 6-cylindrowy silnik AGCO POWER e3 z układem SCR 2-ej generacji. Jednostka napędowa spełnia nowe normy emisji spalin Tier 3B / Tier4. Do wyboru są 3 sprawdzone i nowoczesne przekładnie napędowe: Dyna4, Dyna6 oraz DynaVT. Nowa kabina zapewnia znakomite pole widzenia i najlepszy komfort pracy. Jest wiele nowych i innowacyjnych cech ciągników MF 7600, które plasują je daleko przed konkurencją. Wszystkie te cechy gwarantują najwyższą wydajność i optymalne osiągi.

PRODUKT ARCHIWALNY

Warianty ciągników

Najważniejsze wskaźniki

 

Model Moc maksymalna Liczba cylindrów Możliwe przekładnie napędowe Udźwig tylnego podnośnika (kg)*
7614 140 KM 6 Dyna-4 7 100
7615 150 KM 6 Dyna-4/Dyna-6/Dyna-VT 7 100/8 600
7616 160 KM 6 Dyna-6/Dyna-VT 7 100/8 100/8 600
7618 175 KM 6 Dyna-6/Dyna-VT 8 100/8 600
7619 185 KM 6 Dyna-6/Dyna-VT 9 300
7620 200 KM 6 Dyna-6/Dyna-VT 9 300
7622 215 KM 6 Dyna-6/Dyna-VT 9 300
7624 235 KM 6 Dyna-6/Dyna-VT 9 300
7626 255 KM 6 Dyna-6 9 300

* w zależności od przekładni napędowej

AGCO POWER  - 6 cylindrów

Silniki od Massey Ferguson

Massey Ferguson 7600 widok na bok ciągnika i części Korbanek

 

    Najbardziej nowoczesna technologia, mniej zanieczyszczająca środowisko, duże oszczędności paliwa, niska emisja spalin, bardzo wysokie osiągi przyjazne otoczeniu i sprzyjające Państwa pracy. Oszczędności  i wysoka wydajność.

Moc, wydajność, ekonomia

    Silnik AGCO SISU POWER, zbudowany w technologii 4 zaworów na cylinder i Common Rail, jest zgodny z normami emisji spalin Tier 3b/ Tier 4 i dostarcza naprawdę optymalnej mocy. Technologia Common Rail gwarantuje zawsze dostępną wystarczającą ilość paliwa niezależnie od prędkości obrotowej silnika lub jego obciążenia, optymalizując w ten sposób osiągi, gdy obciążenie się zmienia.
 
    Maksymalna moc i minimalne zużycie paliwa optymalizują osiągi na wszystkich prędkościach obrotowych silnika.

  • Niskie natężenie hałasu silnika, bardzo cenione przez użytkowników.

  • Bardzo niskie zużycie paliwa w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika

  • Niskie zużycie silnika

  • Moc i moment obrotowy  są wysokie i optymalizują wydajność    

Układ dynamicznego sterowania mocą

Inteligentne zarządzanie mocą

Układ dynamicznego sterowania mocą silnika (EPM) daje możliwość ciągłego dysponowania mocą w różnych warunkach pracy, dzięki temu wzrasta wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości zużywanego paliwa.
Układ Engine Power Management jest inteligentną funkcją wzrostu mocy, która gwarantuje operatorowi optymalną efektywność. Silnik odpowiada na zapotrzebowanie odpowiednim wzrostem mocy zmieniającym się w zależności od wymagań przeprowadzanej pracy z wykorzystaniem napędu WOM i działa to zarówno podczas pracy polowych jak i w transporcie, a także podczas ciężkich prac wykorzystujących układ hydrauliczny. Automatycznie mają Państwo do dyspozycji odpowiednią moc wtedy, gdy jest najbardziej potrzebna.

 

 

Układ EPM - CECHY

  • Układ dynamicznego sterowani mocą silnika Engine Power Management (EPM) działa bez interwencji operatora i uruchamia się automatycznie w zależności od wymagań napędu WOM oraz gdy prędkość jazdy jest większa niż 6 km/h, rozwijając dodatkową maksymalną moc.
  • Silnik może zwiększyć moc o dodatkowych 25 KM* przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1950 obr/min. Taka dodatkowa moc stanowi dużą zaletę w przeprowadzaniu różnych prac, począwszy od niskich prędkości jazdy, skończywszy na wyższych prędkościach w polu lub na drodze.
  • Układ wykorzystuje elektroniczne sterowanie silnikiem i przekładnią napędową, aby automatycznie zoptymalizować ilość dostępnej mocy na kołach ciągnika oraz na napędzie WOM
  • Chodzi o bardzo inteligentny system, w który układ elektroniczny przekładni napędowej wykrywa obciążenie i warunki pracy przekładni układu hydraulicznego i napędu WOM.
  • Układ dynamicznego sterowania mocą silnika Engine Power Management zwiększa wydajność i skraca czas przemieszczania się dzięki dodatkowo dostępnej mocy.

 *W zależności od modelu.

Selektywna redukcja katalityczna

Czyli układ SCR

   Układ SCR pracuje cicho w tle i jest bezobsługowy. Redukuje on emisję szkodliwych związków chemicznych i poprawia ekonomię zużycia paliwa. Firma Massey Ferguson ma ogromne doświadczenie w stosowaniu tego typu systemów, bowiem jako pierwszy producent maszyn rolniczych na świecie, w 2008 roku wprowadziła układ SCR do seryjnie produkowanych ciągników rolniczych. 

 

  Nie rzucający się w oczy układ SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej) oraz katalizator DOC pracujące z silnikiem nie tylko działają pozytywnie na środowisko poprzez zmniejszenie emisji spalin. Połączenie układu SCR i katalizatora DOC, plus dodanie płynu DEF/AdBlue® zapewnia lepsze osiągi silnika i brak konieczności stosowania rozbudowanego układu chłodzenia.

 

   Massey Ferguson jest światowym liderem w zastosowaniu systemu SCR bowiem na całym świecie pracuje juz ponad 25 000 maszyn wykorzystujących ten układ.

 

Massey Ferguson 7600 silnik sisutronic filtr powietrza

 

Moc oraz moment obrotowy

Rewelacyjne spalanie

 

 

Krzywa mocy

 

Nowe silniki zgodne z wymogami normy Tier 3B/ Tier 4 charakteryzują się niską nominalną prędkością obrotową wynoszącą 2 100 obr./min. Inaczej mówiąc, maksymalna prędkość obrotowa silnika wynosi tylko 2 100 obr./min. Moc maksymalna jest uzyskiwana przy 1950 obr./min., (podczas gdy wcześniej wynosiły one 2 000 obr./min.). wysoka moc i wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej silnika gwarantują znakomite osiągi i oszczędność paliwa a także niski poziom hałasu silnika. 

 

 


Krzywa momentu obrotowego

 

Silnik AGCO SISU POWER charakteryzują się znakomitymi parametrami momentu obrotowego, przez co gwarantują że ciągniki MF serii 7600 nie wykazują żadnych znaków słabości nawet wtedy , gdy warunki pracy są coraz trudniejsze. Prędkość jazdy jest zachowana a przez to zoptymalizowana jest również moc, niezależnie od warunków pracy.

Podsumowują, nasze silniki oferują maksymalny moment obrotowy , niskie zużycie paliwa , wysoką moc i nie mające sobie równych osiągi, a także bez zbędnego hałasu podejmują się wszystkich wyzwań w najbardziej trudnych warunkach pracy.


Krzywa spalania

 

Liczne czynniki wpływające na rzeczywiste zużycie paliwa(/h lub l/ha) zarówno w polu jak i na drodze, takie jak na przykład efektywność przekładni napędowej i układu hydraulicznego.

Dzięki swoim przekładniom napędowym, wyjątkowej obsłudze tylnego podnośnika i dynamicznemu układowi hydraulicznemu, ciągniki MF serii 7600 oferują operatorowi wysoką efektywność.

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa 192 ( g/kW/h ) gwarantuje zachowanie minimalnych kosztów oraz niskiego zużycie paliwa na wszystkich prędkościach obrotowych silnika. 

 

Przekładnia  dyna-4

Wydajność oraz kontrola

wydajność kontrola komfort w ciągnikach Massey Ferguson serii 7600 dwa ciągniki podczas prac polowych

    Dynamiczne osiągi i prosta budowa przekładni napędowej Dyna-4 robią wrażenie, zwłaszcza podczas płynnej zmiany 4 półbiegów w każdym z 4 zakresów, przez co oferują Państwu zawsze niezrównaną wydajność.

  Zoptymalizowana budowa przekładni napędowej Dyna-4 oferuje dynamiczne osiągi. Spośród najbardziej znanych funkcji, można przytoczyć przekładnię nawrotną Power Control, obsługę bez konieczności używania sprzęgła, przekładnię Powershift z 4 przełożeniami, funkcję Speedmatching i AutoDrive.

Wypracowana wydajność

Zamknięta w przekładni DYNA-4

   Imponujące osiągi i przemyślaną konstrukcja przekładni Dyna-4 zapewniają niezrównaną wydajność, łatwe i wygodne sterowanie oraz 16 przełożeń do jazdy do przodu oraz 16 przełożeń do tyłu zmienianych bez użycia pedału sprzęgła.

 

  Modele 7614 i 7615  mogą być wyposażone w przekładnię Dyna-4. Każda z nich została dopasowana aby przenieść moc określonego modelu w optymalny sposób. Przekładnia ta posiada wiele zaawansowanych automatycznych funkcji, które są proste w obsłudze i ułatwiają codzienną pracę operatora zwiększając jego wydajność.

 

   Sterowanie przekładnia Dyna-4 jest proste i komfortowe dzięki dźwigni Power Control oraz dźwigni w kształcie litery T umieszczonej z prawej strony fotela operatora. Ponadto kierunek jazdy można zmieniać za pomocą opcjonalnego Joysticka do obsługi ładowacza.

 

 

schemat budowy skrzyni przekładni napędowej DYNA 4 w ciągnikach Massey Ferguson serii 7600

Możesz więcej

Dzięki DYNA-4

 

dźwignia zmiany kierunku jazdy po lewej stronie kierownicy w ciągnikach Massey Ferguson serii 7600


Obsługa lewą ręką

 

   Obsługiwane lewą ręką dźwignia przekładni nawrotnej Power Control posiada wiele zalet: praktyczną zmianę kierunku jazdy przód/tył, zmianę półbiegów i zakresów, wyprzęganie, pozostawiając przy tym prawą rękę całkowicie wolną, dzięki czemu można nią obsługiwać ładowacz czołowy lub inne maszyny zaczepione z tyłu ciągnika

 

 

dźwignia zmiany zakresu biegów i półbiegów przekładni DYNA 4 w ciągnikach MF 7600


Obsługa prawą ręką

 

   Wystarczy przesunąć do przodu dźwignie w kształcie litery T, by zwiększyć przełożenie Dynashift lub zakres albo przesunąć ją do tyłu, by zredukować przełożenie Dynashift lub zakres.

   Podczas zmiany zakresu, funkcja Speedmatching automatycznie dobiera najbardziej dolosowane do prędkości jazdy ciągnika przełożenie przekładni Dyna-4 (półbieg).

przycisk biegu superpełzającego w ciągniku MF 7600 symbol ślimaka


Biegi super-pełzające

 

   Mogą Państwo wykorzystać wyjątkową kontrolę nad pracami wymagającymi bardzo niskich prędkości jazdy. Dzięki dodatkowym 16 biegom (super-pełzającym) mogą Państwo osiągnąć prędkość jazdy wynoszącą zaledwie 90 m/h.

Zakres prędkości roboczych

Dostępnych dla DYNA-4

 

schemat zakresu prędkości roboczych na różnych biegach skrzynia DYNA 4 MF 7600

   Dyna-4 oferuje 4 przełożenia Dynashift (półbiegi) w każdym zakresie, które doskonale pokrywają się w zakresach prędkości roboczych, dzięki czemu operator może zawsze w łatwy i wygodny sposób dostosować odpowiednią prędkość do wykonywanej pracy czy warunków. Prędkość maksymalna 40 km/h zmniejsza czas trwania przejazdów transportowych.

Przekładnia Dyna-6

Sprawność oraz niezawodność

 

Massey Ferguson 7600 przekładnia dyna-4

    Dynamiczne osiągi są uzyskiwane w  połączeniu z przekładnią napędową Dyna-6. Odtąd ta przekładnia napędowa Semi - Powershift, której niezawodności nie trzeba już udowadniać, jest jeszcze bardziej przyjazna w obsłudze.

 Przekładnia napędowa Dyna-6 proponuje państwu wszystkie podstawowe funkcje, takie jak obsługiwana lewą ręką dźwignia przekładni nawrotnej Power Control AutoDrive, obsługa prawą ręką, Speedmatching i progresywne uruchamianie przekładni nawrotnej. Od teraz przekładnia jest dostępna z systemem Engine Power Management.
   Dyna- 6 jest standardowo wyposażona w tryb Eco, który optymalizuje prędkość obrotową silnika do maksymalnych prędkości jazdy i sprawia, że prowadzenie ciągnika jest cichsze a zużycie paliwa mniejsze.

Możliwości oraz osiągi

W przekładni DYNA-6

    Wszystkie przełożenia zmieniane są bez użycia pedału sprzęgła i pod obciążeniem a system AutoDrive umożliwia automatyczną zmianę wszystkich 24 biegów. 

 

 Imponujące osiągi i przemyślaną konstrukcja przekładni Dyna-6 zapewniają niezrównaną wydajność, łatwe i wygodne sterowanie oraz 24 przełożenia do jazdy do przodu oraz 24 przełożenia do tyłu zmienianych bez użycia sprzęgła.

 

  Sterowanie przekładnia Dyna-6 jest proste i komfortowe dzięki dźwigni Power Control oraz dźwigni w kształcie litery T umieszczonej z prawej strony fotela operatora. Ponadto kierunek jazdy można zmieniać za pomocą opcjonalnego Joysticka do obsługi ładowacza.

 

 

przekrój przekładni napędowej DYNA 6 Massey Ferguson schemat budowy

Możesz więcej

Dzięki DYNA-6

 

Dźwignia po lewej stronie kierownicy zmiana kierunku jazdy w ciągniku Massey Ferguson


Obsługa lewą ręką

 

   Obsługiwane lewą ręką dźwignia przekładni nawrotnej Power Control posiada wiele zalet: praktyczną zmianę kierunku jazdy przód/tył , zmianę półbiegów i zakresów, wyprzęganie, pozostawiając przy tym prawą rękę całkowicie wolną, dzięki czemu można nią obsługiwać ładowacz czołowy lub inne maszyny zaczepione z tyłu ciągnika

 

 

dźwignia po prawej stronie operatora do zmiany przełożeń i półbiegów skrzyni DYNA w ciągniku Massey Ferguson


Obsługa prawą ręką

 

   Wystarczy przesunąć do przodu dźwignie w kształcie litery T, by zwiększyć przełożenie Dynashift lub zakres albo przesunąć ją do tyłu, by zredukować przełożenie Dynashift lub zakres.

   Podczas zmiany zakresu, funkcja Speedmatching automatycznie dobiera najbardziej dopasowane do prędkości jazdy ciągnika przełożenie przekładni Dyna-6 (półbieg).

przycisk biegu superpełzającego w ciągniku MF 7600 symbol ślimaka


Biegi super-pełzające

 

   Mogą Państwo wykorzystać wyjątkową kontrolę nad pracami wymagającymi bardzo niskich prędkości jazdy. Dzięki dodatkowym 24 biegom (super-pełzającym) mogą Państwo osiągnąć prędkość jazdy wynoszącą zaledwie 70 m/h w modelach 7615-18.

Zakres prędkości roboczych

W przekładni DYNA-6

 

 

schemat prędkości jazdy do przodu i do tyłu podczas różnych prac ciągnki Massey Ferguson  seria 7600

 

 Dyna-6 oferuje 9 przełożeń w ZAKRESIE PRĘDKOŚCI ROBOCZYCH, ponadto doskonałe pokrycie przełożeń gwarantujące dużą elastyczność w wykonywaniu wszelkich prac.

  Operator ma do dyspozycji  6 przełożeń Dynashift (półbiegi) w każdym zakresie, dzięki czemu może zawsze w łatwy i wygodny sposób dostosować odpowiednią prędkość do wykonywanej pracy czy warunków. Prędkość maksymalna 40 km/h jest osiągana przy obniżonych obrotach silnika dzięki funkcji ECO, co jest przydatne podczas prac transportowych redukując zużycie paliwa oraz poziom hałasu co przekłada się na niższe koszty eksploatacji oraz większy komfort. 

 

Przekładnia dyna-vt

Przekładnia napędowa bez ograniczeń

ciągnik rolniczy Massey Ferguson serii 7600 z przekładnią DYNA VT z kosiarkami Fella podczas pracy

    Najbardziej zaawansowana przekładnia napędowa. Dynamiczne osiągi podczas każdej pracy. Przekładnia napędowa Dyna-VT Massey Ferguson oferuje wysoką wydajność i precyzję płynności działania.

 Przekładnia napędowa Dyna-VT ma swoje źródło w inżynierii precyzyjnej. Przekładnia zawsze gwarantuje wydajność,  całkowity komfort dla operatora i zoptymalizowanie zużycia paliwa. Co więcej, dzięki wprowadzaniu ulepszeń, takich jak układ Dynamic Traktor Management (Dyna-TM) uczyniło tę przekładnię najbardziej intuicyjną z dostępnych na rynku.

    Przekładnia napędowa Dyna-VT jest zadziwiająco prosta w obsłudze i idealnie funkcjonuje w każdych warunkach. Nie potrzeba zmieniać żadnych biegów, nie ma żadnych szarpnięć ani przerywania przenoszenia napędu lub mocy. Ekskluzywna przekładnia nawrotna Power Control umożliwia łatwą zmianę kierunku jazdy.

monitor obrotów i układ dyna-tm

Mocne cechy przekładni

 

  Superwizor który zostaje uruchomiony gdy spada prędkość obrotowa silnika jest zawsze dostępny. Monitor niskich obrotów silnika posiada zaletę polegająca na możliwości automatycznego zmniejszenia prędkości jazdy ciągnika, nawet w przypadku zwiększenia obciążenia silnika, w taki sposób , aby zachować moc, zwłaszcza w przypadku pracy wykorzystujących napęd WOM oraz w pracach uprawowych lub transportowych .

  W połączeniu z zapamiętanymi prędkościami roboczymi SV1 i SV2, które określają prędkość jazdy do przodu, ciągnik będzie pracować na swojej mocy maksymalnej mimo  zmian obciążenia. Natychmiastowa reakcja umożliwia przeprowadzenie precyzyjnych ustawień, co ułatwia liczne prace, ciągnik automatycznie dobiera najlepszą prędkość .

 

 schemat prędkości jazdy do przodu i do tyłu ciągnika MF 7600 z przekładnią DYNA VT

 

 

 

automatyczne dobieranie obrotów silnika do warunków obciążenie w ciągniku Massey Ferguson 7600

  Układ Dyna-TM : gdy obciążenie (czerwona linia) zmienia się w zależności od warunków, to układ Dyna-TM automatycznie dostosowuje prędkość obrotową silnika (szara linia) celem utrzymania prędkości jazdy jednocześnie zmniejszając zużycie  paliwa i poziom hałasu.

elektroniczny tylny podnośnik - ehr

Precyzyjna kontrola podnośnika

Massey Ferguson 7600 EHR i sterowanie tuz

 

 

    Zawsze byliśmy liderami pod względem układu hydraulicznego i obsługi tylnego podnośnika. Trzypunktowy układ zawieszenia Massey Ferguson, uznany przez liczne, niezależne magazyny europejskie jako innowacja w technice rolniczej mająca największy wpływ na rozwór rolnictwa przez ostatnie lata, to wzorzec wydajności, siły i reaktywności dla operatora pracującego w polu.

   System elektronicznej  obsługi podnośnika Massey Ferguson oferuje najbardziej zaawansowane możliwości. Umożliwia on bardziej precyzyjną kontrolę ustawień głębokości roboczej. Współpracujące maszyny lepiej pokonują nierównomierności terenu. Wynik:

  • lepsze rozłożenie masy

  • lepszy uciąg i przyczepność

  • redukcją poślizgu

  • zmniejszeniem stopnia zużycia ogumienia i paliwa.

 

Układ ehr

Rozmieszczenie oraz sterowanie

     

  Najnowszy układ EHR zapewnia precyzyjne i elastyczne sterowanie funkcjami tylnego podnośnika, zapewniając precyzyjną kontrolę głębokości pracy maszyny oraz wysokości ich zawieszenia.

  Obsługa jest przeprowadzana za pomocą specjalnej „myszki” i prostego panelu, które zapewniają wygodną i prostą kontrolę tylnego podnośnika

  Użyteczna funkcja aktywnej kontroli w czasie transportu wchodzi w zakres standardowych funkcji. Zewnętrzne przyciski obsługowe do podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika zostały umieszczone na prawym i lewy m błotniku.

  „Myszka” układu EHR został umieszczona specjalnie po prawej stronie operatora, aby zapewnić szybki i łatwy dostęp, umożliwiając precyzyjną kontrolę głębokości pracy oraz podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika.

  Elektroniczny panel sterowania umożliwia prostą regulację funkcji tylnego podnośnika dla uzyskania zwiększonej wydajności.

 

ciągniki Massey Ferguson podczas prac polowych jeden z nich talerzuje drugi orze

Pełna kontrola ehr

Praktyczne urządzenia sterujące

Ciągnik rolniczy Massey Ferguson z opryskiwaczem zaczepianym Berthoud

 

   Dokładność obsługi jest ułatwiona dzięki zgrupowaniu najczęściej używanych elementów obsługowych i sterujących tylnym podnośnikiem (EHR) w zasięgu ręki operatora. Układ standardowo łączy zaawansowane funkcje, zwłaszcza w zakresie czułości ustawienia, szybkiego opuszczania i automatycznej prędkości opuszczania. Tylny podnośnik można także obsługiwać za pomocą przycisków zamontowanych na błotnikach tylnych, co znacznie ułatwia szybkie zaczepianie współpracującej maszyny.

hydraulika i wom

Praktyczne urządzenia sterujące

ciągnik rolniczy Massey Ferguson 7499 z pługiem obrotowym Gregoire Besson przed firmą korbanek

 

 

    Trzypunktowy układ zawieszenia Massey Ferguson, uznany przez liczne, niezależne magazyny europejskie jako innowacja w technice rolniczej mająca największy wpływ na jej rozwój przez ostatnie lata, to wzorzec wydajności, siły i reaktywności dla operatora pracującego w polu. 

   Dokładność obsługi jest ułatwiona dzięki zgrupowaniu najczęściej używanych elementów obsługowych i sterujących tylnym podnośnikiem (EHR) w zasięgu ręki operatora. Układ standardowo łączy zaawansowane funkcje, zwłaszcza w zakresie czułości ustawienia, szybkiego opuszczania i automatycznej prędkości opuszczania. Tylny podnośnik można także obsługiwać za pomocą przycisków zamontowanych na błotnikach tylnych, co znacznie ułatwia szybkie zaczepianie współpracującej maszyny.

       Układ hydrauliczny zamknięty Load Sensing zapewnia wydatek oleju do 110 l/min (150 l/min w wersjach 7619-7626), przeznaczony dla podnośnika i dla rozdzielaczy hydraulicznych, odpowiedź jest niemalże natychmiastowa, dzięki czemu eliminuje się ryzyko straty mocy lub paliwa. Podłączenie maszyn z układem hydraulicznym odbywa się w bardzo prosty sposób, dzięki gniazdom hydraulicznym z dekompresją, co umożliwia podłączenie i odłączenie maszyn, nawet pod ciśnieniem.
 
Gniazdo Power Beyond jest dostępne z przodu i z tyłu ciągnika, jest ono wbudowane w blok zaworów układu zamkniętego Load Sensing. Bezpośredni przepływ oleju z pompy hydraulicznej i wolny powrót umożliwiają zasilanie maszyn wymagających dużego wydatku oleju. 

Podnośnik i tylny most

Mocna konstrukcja idealna do pracy

 

 

    Tylny most oraz 3-punktowy układ zawieszenia są bardzo dobrze wyposażone.  W skład wyposażenia sandrowego wychodzą dwa zewnętrzne siłowniki podnośnika, zaczep górny automatyczny, zaczep dolny oraz zaczep dolny do przeczep jednoosiowych „Piton Fix” lub opcjonalnie zaczep dolny hydrauliczny „Hitch” zapewniający duże pole widzenia, ramiona podnośnika z końcówkami hakowymi, zewnętrzne przyciski obsługowe umieszczone na obu tylnych  błotnikach, dwa stabilizatory teleskopowe o zmiennym kącie ustawienia i trzy zawory hydrauliczne Maksymalny udźwig tylnego podnośnika może osiągnąć aż 9 300 kg w zależności od modelu ciągnika.

  Układ aktywnej amortyzacji w transporcie (ATC) sprawia natomiast, że podczas przeprowadzanych na uwrociach manewrów lub w czasie transportu maszyny zawieszane nie są narażone na przenoszenie wstrząsów, uderzeń i wibracji.
Układ aktywnej amortyzacji w transporcie umożliwia zminimalizowanie kołysania poprzez dopasowanie działania układu w zależności od masy współpracujących maszyn.

Massey Ferguson 7600 tylny TUZ z obciążnikiem od Korbanek

Tylny wom

Skuteczne przeniesienie mocy

 

Automatyczna kontrola napędu W.O.M

 

  Obsługa wałków WOM odbywa się za pomocą trójpozycyjnego włącznika znajdującego się na prawej konsoli. Włącznik ten pozwala wybrać nam jedną z trzech pozycji: załącz; wyłącz oraz hamuj. Dodatkowo wszystkie ciągniki serii 7600 wyposażone są w funkcję WOM Auto załączając i rozłączając WOM podczas podnoszenia i opuszczania podnośnika.

 

 

 

Elektrohydrauliczny wybór prędkości WOM

 

   Modele MF 7614-7619 wyposażone są w 4 prędkości wałka WOM, mianowicie 540/540Eco/1000/1000E załączane elektrohydraulicznie. Natomiast modele 7619-7626 posiadają 3 prędkości WOM. Wybór prędkości wałka odbywa się za pomocą wygodnych przycisków membranowych umieszczonych na prawym słupku. 

 

Przyciski do obsługi WOM i TUZ

 

   Przyciski obsługowe tylnego podnośnika i przyciski do uruchamiania/zatrzymywania napędu W.O.M są umieszczone na błotnikach i umożliwią użycie napędu W.O.M. z zewnątrz kabiny.
 To pewne  i efektywne rozwiązanie, aby sprawować nadzór nad takim pracami jak np. napełnianie wozu asenizacyjnego, gdy operator znajduje się poza kabiną ciągnika.

Wersja essential

Pakiet wyposażenia

 

 W wersji wyposażenia Essential znajduje się długa konsola z łatwo dostępnymi urządzeniami, które ułatwiają obsługę. Ładowacz czołowy jest obsługiwany za pomocą joysticka wielofunkcyjnego. podczas gdy obsługa pracy silnika, gazu, przekładni napędowej i układu hydraulicznego odbywa się z prawej konsoli. 

 Ten pakiet wyposażenia łączy podstawowe właściwości ciągników MF serii 7600. Wyposażenie ESSENTIAL łączy prostotę, użyteczność i uniwersalność stawiając czoło każdemu wyzwaniu . Mogą Państwo wybrać przekładnię napędową Dyna-4 lub Dyna-6. Jeśli poszukują Państwo po prostu mocy osiągów, bez wyposażenia opcjonalnego, to taki poziom wyposażenia jest właśnie dla Was.

   Ciągniki w wersji Essential wyposażone są w unikalny mechaniczny joystick do obsługi ładowacza. Joystick ten umożliwia nie tylko obsługę ładowacza ale również zmianę kierunku jazdy ciągnika i zmianę przełożeń.  

 

 

 

wyposażenie wersji Essential ciągnika Massej Ferguson panel obsługi prawy

Wyposażenie - essential

Podstawowe komponenty i urządzenia

W skład pakietu Essential wchodzi W skład wyposażenia opcjonalnego pakietu Essenital wchodzi
Przekładnia napędowa Dyna-4 lub Dyna-6 Eco 40 km/h Amortyzacja przedniej osi QuadLink
System Autodrive Przekładnia napędowa Dyna-6 Eco 
Dźwignia przekładni napędowej na prawej konsoli Mocowania do ładowacza czołowego i joystick wielofunkcyjny
Układ hydrauliczny otwarty lub zamknięty o dostępnym wydatku oleju 110 l/min Blokada poślizgu kół
Klimatyzacja Zintegrowany przedni podnośnik i napęd W.O.M.
Radio CD/MP3 Panoramiczna kabina

Wersja efficient

Specyfikacja - główne elementy

 

    Efficient to środkowy pakiet wyposażenia ciągników MF serii 7600. Jego integralną częścią jest nowy podłokietnik, zawory hydrauliczne mechaniczne i elektrozawory oraz przekładnia napędowa Dyna-6 Eco lub Dyna-VT Eco do wyboru.

 Pakiet wyposażenia EFFICIENT posiada podobne przełączniki na słupku kabiny do poprzedniej wersji ale w skład wyposażenia wchodzi również dźwignia w kształcie litery „T” z do wyboru: z joystickiem wielofunkcyjnym lub rozdzielaczami Fingertip. Urządzenia obsługowe najczęściej wykorzystywane są zgrupowane w jednym miejscu, przez co ich obsługa jest prostsza dzięki intuicyjnej ergonomii.. 

  System Auto Drive pozwala bowiem zmieniać automatycznie wszystkie biegi i zakresy oraz umożliwia zintegrowanie obrotów silnika i określonego biegu podczas pracy z podnośnikiem czy wałkiem WOM. Dodatkowo dzięki temu systemowi dostępnemu w standardzie w możemy również zablokować ciągnik w określonym paśmie obrotów silnia. 

  Ciągnik MF serii 7600 wraz z systemem Auto Drive to niezastąpiony kompan podczas długich prac w polu przejmując za operatora obsługę ciągnika. Kierowca musi się tylko skupić na maszynie towarzyszącej. 

Massey Ferguson - ciągniki jutra dostępne już dziś.

 

 Wyposażenie wersji Efficient ciągnika Massey Ferguson serii 7600 panel sterujący prawy

Wyposażenie - efficient

Co wchodzi w skład

W skład pakietu EFFICIENT wchodzi W skład wyposażenia opcjonalnego pakietu EFFICIENT wchodzi
Przekładnia napędowa Dyna-6 Eco 40 km/h AutoDrive lub Dyna-VT Eco 40 km/h Przekładnia napędowa Dyna-6 Eco 50 km/h
Podłokietnik z dźwignią w kształcie litery T Amortyzacja kabiny OptiRide Plus
Układ hydrauliczny zamknięty LS o wydatku 110 l/min Zintegrowany przedni podnośnik i napęd W.O.M
Amortyzacja przedniej osi QuadLink Radar poślizgu kół 
Klimatyzacja Terminal sterujący Datatronic 4
Rozdzielacze hydrauliczne : 2 elektrozawory i 1 lub 2 rozdzielacze obsługiwane mechaniczne. Klimatyzacja automatyczna 
Mechaniczna amortyzacja kabiny SpeedSteer

Wersja exclusive

Dla najbardziej wymagających

 

 

  Kabina z najbogatszym pakietem wyposażenia EXCLUSIVE jest przeznaczona dla najbardziej wymagających użytkowników poszukujących najnowszych rozwiązań, które okażą się rentowne w ich działalności. Podłokietnik Exclusive oferuje liczne zalety w zakresie komfortu i ergonomii, jeśli wiele urządzeń obsługowych jest na bieżąco wykorzystywanych.

   Wyposażenie to jest skierowane do osób wykorzystujących maszyny bardziej intensywnie i poszukujących zaawansowanych rozwiązań, które obniżą ich koszty. 

 Podłokietnik wersji Exclusive posiada wiele zalet dla operatorów często używających określone funkcje. Poprawia on komfort i szybkość wykonywanej pracy. 

  Ciągniki w tej wersji wyposażenia posiadają wszystkie najnowsze rozwiązania technologicznie stosowane w przemyśle maszyn rolniczych. Ta maszyna potrafi pracować za Ciebie. 

 

 wyposażenie wersji Exclusive serii 7600 Massey Ferguson zdjęcie prawego panela obsługi monitora i dźwigni

Wyposażenie - exclusive

Co znajduje się w pakiecie

W skład pakietu EXCLUSIVE wchodzi W skład wyposażenia opcjonalnego pakietu EXCLUSIVE wchodzi
Przekładnia Dyna-6 Eco 40 km/h AutoDrive lub Dyna-VT Eco 40 km/h Przekładnia napędowa Dyna-6 Eco 50 km/h
Podłokietnik z joystickiem MultiPad Zintegrowany przedni podnośnik i napęd W.O.M.
Rozdzielacze elektro-hyrdauliczne Fingertip lub opcjonalnie joystick wielofunkcyjny Kompletny układ prowadzenia równoległego SpeedSteer
Układ hydrauliczny zamknięty o wydatku oleju 110l/min. Zintegrowany przedni podnośnik i napęd W.O.M
Amortyzacja przedniej osi QuadLink Przygotowanie do zamontowania instalacji AGCOMMAND
Amortyzacja kabiny OptiRide Plus  Przygotowanie do zamontowania instalacji Auto-Guide
Terminal sterujący Datatronic 4 z ISOBUS z możliwością podłączenia kamery  
Klimatyzacja automatyczna

Kabina w serii 7600

Witaj w najlepszym miejscu pracy

 


Informacja tam, gdzie jej potrzebujesz

 

Wskaźniki informacje umieszczone na wąskiej desce rozdzielczej dostarczają operatorowi ciągnika bieżących i funkcjonalnych informacji.

 


Przełączniki obsługowe we właściwym miejscu

 

Rzadziej używane przełączniki obsługowe takich funkcji jak światła, wybór prędkości obrotowej WOM, kontrola tylnego podnośnika i nowy przełącznik sumowania wydatków hydraulicznych zostały umieszczone na prawym słupku kabiny.


Komfortowy fotel operatora

 

Fotel operatora amortyzowany pneumatycznie zapewnia komfort przez cały długi dzień pracy. Jest to bardzo ważny czynnik do osiągnięcia maksymalnej wydajności. 

 

 


Amortyzowana oś QuadLink

 

Amortyzacja przedniej osi "QuadLink" Massey Ferguson oferuje jeszcze wyższy komfort prowadzenia i kontroli. Jej zwarta i prosta budowa automatycznie utrzymuje stałą wysokość zawieszenia, jakiekolwiek będzie obciążenie przedniego mostu.

Najważniejsze cechy

W kabinach serii 7600

 

  • NISKI POZIOM HAŁASU UMOżLIWIAJĄCY DŁUGĄ PRACĘ W KOMFORTOWYCH WARUNKACH
  • bardzo duża liczba lamp roboczych
  • WĄSKA DESKA ROZDZIELCZA ZAPEWNIA MAKSYMALNĄ WIDOCZNOŚĆ DO PRZODU
  • ERGONOMICZNE ROZMIESZCZENIE PRZYRZĄDÓW
  • FOTEL OPERATORA AMORTYZOWANY PNEUMATYCZNIE
  • SIEDZENIE DLA OPERATRA I SCHOWEK
  • KONSTRUKCJA KABINY UMOŻLIWIA ZASTOSOWANIE DUŻYCH I SZEROKO OTWIERANYCH DRZWI
  • KLIMATYZACJA I OGRZEWANIE KABINY
  • BEZPIECZNE, WYGODNE, SAMOCZYSZCZĄCE W PEŁNI REGULOWANE STOPNIE KABINY
  • najwyższy POZIOM komfortu dzięki MECHANICZnej lub elektrohydraulicznej AMORTYZACJĄ KABINY optiride plus

Dane techniczne

Seria 7600 

SILNIK

MF 7614

MF 7615

MF 7616

MF 

7618

MF 7619 

MF 

7620 

MF

7622

MF 7624 MF 7626
Typ  AGCO POWER z układem SCR drugiej generacji

Liczba cylindrów/Liczba zaworów/Pojemność skokowa

6/4/6600 

6/4/6600 Dyna-VT

6/4/7400

Dyna-6

6/4/7400
Doładowanie Turbo Intercooler
Typ wtrysku  Common Rail
Typ wentylatora (Dyna-4) Viscostatic  Viscostatic -
Typ wentylatora (Dyna6/VT) - Viscotronic
Moc maksymalna przy 1950 obr./min. KM[kW]  140 (103) 150 (110) 160 (118) 175 (129) 185 (136) 200 (147)

215 (158)

235 (173) 255 (188)
Maksymalny moment obrotowy przy 1 500 obr./min. [Nm] 645 660 60<77 750 83/td> 880 943 1030 1049
Moc maksymalna z EPM [KM] 155 165 (175) 185 200 210 220 240 260 280
Maksymalny moment obrotowy z EPM  [Nm] 660 677 (745) 790 840 925 980 1035 1120 1145
Pojemność zbiornika paliwa [l] 250
Pojemność zbiornika AdBlueTM  [l] 30
Okresy pomiędzy przeglądami [mth] 300
PRZEKŁADNIA NAPĘDOWA  
Typ Dyna-4 40 km/h-Semi-powershift  -
Liczba przełożeń 16x16 -
Zautomatyzowane zakresy 4 -
Minimalna prędkość jazdy przy 1 400 obr./min. Silnika [km/h] 1,30 -
Liczba biegów pełzających/super pełzających 24x24/32x32 -
Minimalna prędkość jazdy przy 1 400 obr./min. Silnika z biegami pełzającymi/super pełzającymi [km/h] 0,33/0,09 -
Moc maksymalna mierzona na wałku WOM [KM][KW] 115 (85) 125 (92) -
PRZEKŁADNIA NAPĘDOWA  
Typ - Dyna-6 40 km/h-Semi-powershift 
Ilość przełożeń - 24x24
Minimalna prędkość jazdy przy 1 400 obr./min. silnika [km/h] - 1.03 1.10
Liczba biegów pełzających/super pełzających  - 36x36/48x48 36x36/-
Minimalna prędkość jazdy przy 1 400 obr./min. Silnika z biegami pełzającymi/super pełzającymi [km/h] - 0,26/0,07 0,26/-
Prędkość 40 km/h Eco przy obrotach silnika [obr./min.] - 1800 1800
Moc maksymalna mierzona na wałku WOM [KM][KW] - 135 (99) 140(103) 155 (114) 165 (121) 180 (132) 195 (144) 210 (155) 230 (169)
Typ - Dyna-VT z Power Control : Bezstopniowa przekładnia napędowa z układem Dynamic Tractor Management (DTM) -
Zakres prędkości polowych - 0,03 - 30 km/h do przodu  i 0,03 - 16km/h do tyłu -
Zakres prędkości transportowych - 0,03 - 40 km/h do przodu  i 0,03 - 38km/h do tyłu -
Moc maksymalna mierzona na wałku WOM [KM][kW] - 130(96) 140(103) 150(110) 165(121) 180(132) 195(144) 205(151) -
TYLNY WOM  
 Obsługa / Kontrola Niezależna / Kontrola elektro-hydrauliczna
540/1000 1980/2030  1890/2000
540/540 Eco / 1000 Dyna-6 - 1890/1520/2000 1890/1520/1930
540/450Eco/ 1000 Dyna-VT - 1930 / 1490 / 1900 

540/540Eco/

1000/1000Eco

1980/ 1530 / 2030 /1570 -
540Eco/1000/1000 Eco - 1520/1930/1600 
Średnica wałka  1 3/8  1 3/8
UKŁAD HYDRAULICZNY  
Układ hydrauliczny typ  Układ zamknięty Load Sensing
Standardowy maksymalny wydatek oleju [l/min]  110  110/150 
Układ hydrauliczny  - Typ 1 

58 l/min dla tylnego podnośnika + 42 l/min dla zaworów hydraulicznych.

 Wydatek obu pomp można połączyć i uzyskać w sumie wydatek 100l/min dla zaworów hydraulicznych (np.: do obsługi ładowacza czołowego)

Opcjonalny wydatek oleju - Typ 2 Układ otwarty -
Maksymalny wydatek oleju hydraulicznego [l/min] 58  -
Maksymalne ciśnienie [bar] 200 -
Maksymalne ciśnienie (bar) 200    
Maksymalna liczba zaworów hydraulicznych 4 4/5 (Dyna-6)
TYLNY PODNOŚNIK      
Kontrola Elektroniczna (wysokość/głębokość, kontrola siły uciągu, kontrola mieszana "Intermix", maksymalnej wysokości, szybkość opuszczania, amortyzacja wstrząsów)
 Maksymalny udźwig podnośnika [kg] 7100 7100/8600

7100/8100/

8600

8100/8600 9300
 Ramiona dolne  Końcówki hakowe (Kat. III)
PRZEDNI PODNOŚNIK  
Maksymalny udźwig podnośnika [kg] 3200 3200/4000 4000
PRZEDNI WOM  
Typ Niezależny / Elektro-hydrauliczny 
Prędkość obrotowa W.O.M. [obr./min.] 1 000 ( przy 1920 obr./min.)
Maksymalna liczba zaworów z przodu 2 2/3 3
HAMULCE  
Typ Elektro-hydrauliczne / Chłodzone olejem
OGUMIENIE  
Przód 480/65 R28 540/65 R28 540/65 R30 600/60 R30
Tył 600/65 R38 650/65 R38 650/65 R42 710/60 R42
WAGI I WYMIARY  
Waga, ze standardowym wyposażeniem oferowanym w Polce, bez paliwa , z obciążnikami przednimi [kg] 6510 6510 6610 6710 8120 8320 8520 8520 8620
 Długość całkowita od wspornika przednich obciążników do końca ramion tylnego podnośnika ustawionych w poziomie [mm] 4900 4900 4900 4900 5090 5090 5090 5090 5090
Wysokość  - do góry dachu kabiny [mm] 3030 3030 3030 3030 3170 3170 3170 3170 3170
 Rozstaw osi [mm] 2880 3000
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 9250 11500 11500 11500 12500 12500 13000 13000 13000
Poziom hałasu w kabinie [dBa] 70

 

0
 

Znajdź Przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za Twój region

Poniżej wpisz kod pocztowy, w którym znajduje się maszyna