PRODUKT ARCHIWALNY
W segmencie ciągników specjalistycznych Fendt wprowadza ciągniki serii 200 V/F/P
Wraz z przekładnią bezstopniową w standardzie w celu osiągnięcia obsolutnego szczytu technologicznego. Doświadczcie Państwo wraz z ciągnikiem Fendt najwyższej wydajności i produktywności jak i niezrównanemu komfortowi jazdy podczas zabiegów sadowniczych.

Warianty mocy
Moc nominalna od 60 do 100 KM
Model | Moc nominalna (ECE R24) | Moc maksymalna (ECE R24) |
---|---|---|
207 V/F Vario | 60KM | 70KM |
208 V/F Vario | 70KM | 80KM |
209 V/F/P Vario | 80KM | 90KM |
210 V/F/P Vario | 90KM | 100KM |
211 V/F/P Vario | 100KM | 110KM |
Wersje wyposażenia
Fendt 200 Vario - V / F / P
Specjalista dla różnych upraw.
Najmniejszy Fendt jest silny w wielu dziedzinach. Każdy wariant posiada szczególne cechy.
Fendt 200 Vario V
- Dla najwęższych międzyrzędzi Fendt proponuje klasyczny ciągnik o wąskim rozstawie:
- Dla międzyrzędzi o szerokości od 1,50 m do 2,20 m
- Alternatywa: V wraz z szerszą osią przednią dla optymalnej zwrotności
Fendt 200 Vario F
- Idealny ciągnik dla nieco szerszych międzyrzędzi
- Dla szerszych międzyrzędzi o szerokości 1,90 m do 3,00 m
- Szerokość zewnętrzna od 1,32 m
- Idealny dla warzywnictwa oraz prac w szklarniach
Fendt 200 Vario P
AGCO POWER - 3 cylindrowy
Skonstruowany dla serii 200 V/F/P przy współpracy z inżynierami Fendt

mocny silnik zużywający niewielką ilość paliwa
Chłodzony cieczą 3 - cylindrowy silnik AGCO-Sisu Power charakteryzuje się kompaktową budową, dzięki czemu udało się zachować bardzo niewielkie rozmiary ciągnika znacznie poprawiające jego zwrotność. Układ wtryskowy wysokiego ciśnienia CommonRail i układ sterowania pracą silnika gwarantują wysokie parametry pracy i niski poziom hałasu. To pozwala na pracę ciągnikiem 200 Vario w jego ekonomicznym optimum, przez co jest on niezwykle oszczędny. Oczywiście silniki AGCO Power ciągników 200 Vario spełniają normy emisji spalin Tier 3b.
Trzy cylindrowy silnik AGCO-Sisu Power został skonstruowany specjalnie dla nowych 200 Vario we współpracy z inżynierami Fendt. Charakteryzuje się trwałością i niezawodnością,
wysokim momentem obrotowym oraz niezwykle łagodną i delikatną pracą. Silnik ten jest również bardzo oszczędny w zużyciu paliwa. Umożliwia on pracę w wąskich rzędach z oszczędnymi obrotami - 1500 obr./min. jak również pracę z prędkością maksymalną 40 km/h przy 1750 obr./min.
AGRex – oszczędny i przyjazny dla środowiska
Wydajny układ wtryskowy oraz układ zewnętrznej recyrkulacji spalin AGRex uzupełniają się nawzajem. Spalanie jest zoptymalizowane poprzez chłodzenie i wtłaczanie odpowiedniej ilości gazów spalinowych do ponownego dopalenia w komorze spalania. To wszystko znacznie obniża zużycie paliwa i minimalizuje koszty w przeliczeniu na godzinę.
Układ chłodzenia skonstruowany specjalnie dla 200 Vario posiada dużą powierzchnię wlotową. Oznacza to mniejsze zabrudzenie chłodnicy i zoptymalizowaną wydajność chłodzenia nawet w trudnych warunkach pracy. Filtr powietrza Picoflex charakteryzuje się długą trwałością i prostą obsługą. Pozwala on na duży przepływ powietrza pomimo niewielkich rozmiarów.
bezstopniowa przekładnia vario
Od zera do maxa bezstopniowo zmieniając biegi
Najmniejszy ciągnik z przekładnią bezstopniowĄ
Podczas projektowania ciągników 200 Vario, inżynierowie Fendt’a stanęli przed trudnym zadaniem: jak dopasować technologię Vario z większych ciągników dla tak małych wymiarów. Dlatego też przekładnia Vario została specjalnie przygotowana do mniejszych rozmiarów i specjalnych wymagań stawianych ciągnikom specjalistycznym. W pierwszych ciągnikach specjalistycznych z przekładnią bezstopniową, przekładnia Vario pokazuje swoje możliwości i oferuje niespotykane zalety.
Bez szarpnięć od zera do prędkości maksymalnej
Przekładnia bezstopniowa Vario pozwala na niezwykłą precyzję podczas wykonywania prac w międzyrzędziach i na uwrociach. Pierwszy ciągnik specjalistyczny z przekładnią bezstopniową, 200 Vario, umożliwia jazdę z optymalną prędkością podczas wszystkich prac. Możliwa jest jazda z prędkościami w zakresie od 20 metrów na godzinę do 40 kilometrów na godzinę. Prędkość może być dostosowana do aktualnych warunków pracy bez najmniejszych szarpnięć, nawet na wzniesieniach. W ten sposób 200 Vario oferuje wysoki stopień bezpieczeństwa i niezrównaną precyzję.
Dzięki bezstopniowej przekładni napędowej można wykorzystać ukryte rezerwy mocy niedostępne dla nowych, przełączanych pod obciążeniem skrzyń powershift. Przekładnia bezstopniowa Vario pozwala wykorzystać moc ukrytą pomiędzy biegami.
Przestrzeń dostępna dla operatora – prawie jak u większych braci
Dzięki zastosowaniu technologii Vario i przesunięciu niektórych podzespołów do obudowy tylnej osi, kłopotliwy tunel przekładni w kabinie stał się przeszłością. Komfort obsługi wzrósł niesamowicie, jak i ilość miejsca dla nóg. Kompaktowa konstrukcja umożliwiła również uzyskanie małych szerokości zewnętrznych oraz krótkiego rozstawu osi poprawiającego zwrotność ciągnika Fendt 200 Vario.
System tms - rewolucja, która oszczędza paliwo
Potencjalne oszczędności dzięki bezstopniowej przekładni są widoczne gołym okiem. Dzięki systemowi TMS silnik pracuje zawsze w swoim ekonomicznym optimum, co dodatkowo optymalizuje zużycie paliwa. Podczas aktywacji systemu TMS operator musi tylko i wyłącznie ustawić wymaganą prędkość jazdy, a TMS przejmuje sterowanie ciągnikiem. Dzięki temu rozwiązaniu ciągnik pracuje na możliwie jak najniższych obrotach silnika. Podczas gdy obciążenie dla silnika wzrasta, TMS automatycznie zwiększa obroty silnika, natomiast w przypadku spadku obciążenia, TMS automatycznie zmniejsza obroty silnika, a co za tym idzie, zmniejszeniu ulega dawka paliwa spalanego przez silnik. Dzięki systemowi TMS ciągnik zawsze pracuje na najniższych możliwych obrotach - sterowanie ciągnikiem za pomocą systemu TMS to oszczędność.
Hydraulika i wom
Maksymalna wydajność dzięki sprawnym układom

Najważniejsze cechy
Sadowniczych ciągników Fendt 200 Vario V/F/P
Zwrotność, stabilność oraz bezpieczeństwo
Fendt 200 Vario V/F/P obok stałego napędu na 4 koła udostępnia również funkcję automatycznego napędu 4x4. Obie funkcje mogą zostać aktywowane za pomocą przycisku. Automatyka napędu na 4 koła reguluje załączanie napędu w pełni automatycznie na podstawie aktualnego kąta skrętu oraz prędkości. Funkcja ta pozwala na pełną zwrotność maszyny, zredukowanie zużycia opon oraz odciąża fizycznie kierowcę ponieważ proces kontroli przebiega w pełni automatycznie.
Bezkonkurencyjna zwrotność
Wysokowartościowa koncepcja przedniej osi łączy w sobie doskonałą zwrotność oraz wzorowe wykonanie wraz z doskonałymi właściwościami jezdnymi. Kąt skrętu wynoszący 58 stopni, talia osy kąt wychylenia główki ramy wynoszący 3 stopnie oraz wytrzymałe zwolnice planetarne z doskonałą zdolnością przenoszenia mocy stanowią podstawę wysokiej jakości.
Doskonała Ergonomia
Przy rozwoju Fendt 200 Vario V/F/P nałożono szczególny nacisk na wartości ergonomiczne w środowisku pracy operatora. Kabina oferuje dużą przestrzeń dla nóg poprzez eliminację tunelu przekładniowego. Po prawej stronie znajduje się centralna jednostka sterująca dla ustawień ciągnika oraz przekładni. Regulacja wysokości oraz pochylenia kierownicy oferuje nadzwyczajny komfort obsługi.
Dane Techniczne
Fendt seria 200 Vario V/F/P
Model | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silnik | |||||||||||||
Moc znamionowa (kW/KM) ECE R24 | 44/60 | 52/70 | 59/80 | 66/90 | 74/100 | ||||||||
Moc maksymalna (kW/KM) ECE R24 | 51/70 | 59/80 | 67/90 | 73/100 | 81/110 | ||||||||
Moc znamionowa (kW/KM) EG 97/68 | 52/71 | 60/82 | 67/91 | 73/99 | 74/101 | ||||||||
Moc maksymalna (kW/KM) EG 97/68 | 55/75 | 63/85 | 70/95 | 77/105 | 85/115 | ||||||||
Liczba cylindrów/chłodzenie | 3/ciecz | ||||||||||||
Średnica tłoka/skok (mm) | 108/120 | ||||||||||||
Pojemność skokowa (cm3) | 3300 | ||||||||||||
Nominalna prędkość obrotowa (obr./min.) | 2100 | ||||||||||||
Jednostkowe zużycie paliwa (g/kWh) | 212 | 212 | 210 | 210 | 210 | ||||||||
Maks. moment obr. przy 1600 obr./min. (Nm) | 295 | 337 | 373 | 408 | 458 | ||||||||
Wzrost momentu obrotowego (%) | 34 | 32 | 30 | 30 | 42 | ||||||||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 125 | ||||||||||||
Przekładnia i WOM | |||||||||||||
Typ | Bezstopniowa przekładnia Vario | ||||||||||||
Zakres prędkości: (do przodu/do tyłu) | 0,02 do 40 km/h / 0,02 do 25 km/h | ||||||||||||
Prędkość maksymalna (km/h) | 40km/h | ||||||||||||
Tylny WOM (standard-opcja) | 540 / 540E / 1000 – 540 / prędkość zależna/ 1000 | ||||||||||||
Przedni WOM odbioru mocy (opcja) | 540 lub 1000 obr./min | ||||||||||||
Układ hydrauliczny | |||||||||||||
Typ | Elektrohydrauliczny, sterowany przez EHR, z amortyzacją drgań lub podnośnik tylny mechaniczny | ||||||||||||
Działanie | Funkcja pływająca, pozycyjna, siłowa i mieszana | ||||||||||||
Wydatek pompy hydraulicznej (l/min.) | Pompa pojedyncza (47), pompa tandemowa (35l + 41l) | ||||||||||||
Ciśnienie robocze (bar) | 200 | ||||||||||||
Maks. liczba zaworów hydraulicznych bok/tył | 2/4 | ||||||||||||
Maks. ilość oleju do pobrania | 34 | ||||||||||||
Przepływ oleju na zaworach (l) | Zawór 1: 5-65 litrów, zawór 3: 5-65 litrów | ||||||||||||
Maks. udźwig tylnego podnośnika (daN) | 4204 | ||||||||||||
Maks. udźwig przedniego podnośnika (daN) | 2490 | ||||||||||||
Układ hamulcowy | |||||||||||||
Hamulce tylne | Mokry, zintegrowany hamulec wielotarczowy | ||||||||||||
Hamulce przednie | Hamulec na wale napędowym osi przedniej | ||||||||||||
Wagi i wymiary | |||||||||||||
Waga ciągnika z kabiną (kg) | 3750 | 3790 | 3870 | 3870 | 3930 | ||||||||
Dopuszczalna waga całkowita (kg) | 6500 | ||||||||||||
Dop. obciążenie zaczepu (kg) | 2000 | ||||||||||||
Długość całkowita (mm) | 4068 | ||||||||||||
Szerokość całkowita (mm) | 1970 | 2170 | 2170 | 2170 | 2186 | ||||||||
Najmniejszy promień zawracania wg ISO 789/3 (m), bez ham. przy rozstawie kół 1700 mm |
3,98 | 3,98 | 3,98 | 3,98 | 3,98 | ||||||||
Rozstaw osi (mm) | 2294 | ||||||||||||
Prześwit (mm) | 475 | ||||||||||||
Rozstaw kół przednich (mm) | 1500 | 1500 | 1690 | 1690 | 1690 | ||||||||
Rozstaw kół tylnych (mm) | 1510 | 1655 | 1660 | 1660 | 1660 |