PRODUKT ARCHIWALNY
Następca kultowej serii 300, która już od wielu lat pracuje na gospodarstwach całej Europy. Ciągnik Fendt zawiera cały bagaż doświadczeń z poprzednich serii z naciskiem na najwyższą jakość oraz wydajność. Nie ważne czy pracujesz na użytkach zielonych, w polu czy podczas transportu - wyposażony w jeszcze więcej komfortu, zalet oraz wydajnej technologii ciągnik rolniczy Fendt 300 Vario S4 będzie idealnym kompanem dla codziennych wyzwań Twojej pracy.
Model | Moc nominalna (ECE R24) | Moc maksymalna (ECE R24) |
---|---|---|
310 Vario | 93KM | 110KM |
311 Vario | 107KM | 119KM |
312 Vario | 116KM | 129KM |
313 Vario | 126KM | 138KM |
wersje fendt 300
Różne opcje to samo serce
fendt 300 vario power
W wersji wyposażenia Power, nowe ciągniki Fendt 300 Vario oferują nowe liczne funkcje, dzięki kórym ciągniki te stają się jeszcze bardziej uniwersalne. Obsługa i wprowadzanie ustawień pracy ciągnika w komputerze pokładowym nawiązują do poprzedniej serii 300 Vario oferując tym samym prostotę obsługi i oczekiwane rezultaty. Ciągnik ten sterowany jest za pomocą joysticka. Oprócz regulacji prędkości jazdy joystick obejmuje wiele przydatnych funkcji jak np.: zmiana kierunku jazdy, automatyka tylnego podnośnika czy dwie prędkości jazdy ustawiane za pomocą tempomatu.
fendt 300 vario profi
Ciągnik 300 Vario w wersji Profi oferuje natomiast niezwykłe połączenie cech takich jak kompaktowość, wszechstronność z wiodącą technologią Fendt stosowaną w większych ciągnikach. Doświadcz komfortu obsługi Termianala Vario, dużego wielofunkcyjnego joysticka - identycznego jak w serii 900 Vario - który obsługuje między innymi system zarządzania na uwrociach TeachIn! oraz współpracy ciągnika z ISOBUS. Tego wszystkiego i jeszcze więcej dostarczy Ci właśnie ciągnik Fendt 300 Vario w wersji Profi.
nowy fendt 300 vario
Dla zaspokojenia potrzeb
Więcej mocy
- Mocny silnik o pojemności skokowej 4,4l
- Wysoki maksymalny moment obrotowy
- Spełnia wymogi norm dotyczących emisji zanieczyszczeń EU Stage 4 / Tier 4 final
- Pojemność zbiornika na paliwo 209l
- Pojemność zbiornika na AdBlue 25l
- 110 l wydatku pompy hydraulicznej przy niskiej prędkości obrotowej silnika
Więcej możliwości
- Przedni WOM z mokrym sprzęgłem dla większej trwałości
- Przedni TUZ o większym udźwigu - teraz 3200 kg
- Nowe, podłużne zawieszenie przedniej osi oznacza lepszą amortyzację i umożliwia uzyskanie większego kąta skrętu
- Możliwość zamontowania ładowacza czołowego FendtCargoProfi z funkcjami takimi jak ograniczenie wysokości podnoszenia, funkcja wagi, funkcja wytrząsania.
Więcej komfortu
- Przestronna kabina VisioPlus zapewnia najlepsze pole widzenia, 6,2 metra kwadratowego powierzchni przeszklonej
- Jednoczęściowa przednia szyba panoramiczna z kątem widzenia aż 77 stopni
- W wersji Profi - wielofunkcyjny terminal Vario oraz obsługa sekwencji TeachIn
- Oświetlenie robocze w technologii LED
- Zewnętrzna obsługa tylnego WOM
Więcej funkcji
- VariotronicTI - obsługa sekwencji przeprowadzanych na uwrociach pola
- elektrohydraulicznie sterowanie i regulacja zaworów hydraulicznych
- Terminal sterujący Vario 7"
- Sterowanie obciążeniem granicznym
- Wielofunkcyjny joystick Vario
- Współpraca z ISOBUS
dane techniczne fendt 300 vario s4
Wszystkie alternatywy
Model | 310 | 311 | 312 | 313 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silnik | ||||||||||||
Moc znamionowa (kW/KM) ECE R24 | 69 / 93 | 78 / 107 | 85 / 116 |
92/126 |
||||||||
Moc maksymalna (kW/KM) ECE R24 | 81 / 110 | 88 / 119 | 95 / 129 | 102 / 138 | ||||||||
Moc znamionowa (kW/KM) EG 97/68 | 74 / 100 | 83 / 113 | 90 / 123 | 97 / 133 | ||||||||
Moc maksymalna (kW/KM) EG 97/68 | 83 / 113 | 91 / 123 | 98 / 133 | 105 / 142 | ||||||||
Liczba cylindrów/chłodzenie | 4/ciecz | 4/ciecz | 4/ciecz | 4/ciecz | ||||||||
Średnica tłoka/skok (mm) | 108/120 | 108/120 | 108/120 | 108/120 | ||||||||
Pojemność skokowa (cm3) | 4400 | |||||||||||
Nominalna prędkość obrotowa (obr./min.) | 2100 | |||||||||||
Prędkość obrotowa silnika przy mocy maksymalnej (obr./min) | 1750 | |||||||||||
Jednostkowe zużycie paliwa (g/kWh) | 199 | |||||||||||
Maks. moment obr. przy 1550 obr./min. (Nm) | 485 | 524 | 559 | 596 | ||||||||
Wzrost momentu obrotowego (%) | 55 | 47 | 44 | 42 | ||||||||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 210 | |||||||||||
Pojemność zbiornika AdBlue (l) | 23 | |||||||||||
Przekładnia i WOM | ||||||||||||
Typ | Bezstopniowa przekładnia Vario ML 75 | |||||||||||
Zakres prędkości: (do przodu/do tyłu) | 0,02 do 40 km/h / 0,02 do 25 km/h | |||||||||||
Prędkość maksymalna (km/h) | 40 | |||||||||||
Tylny WOM (standard-opcja) | 540 / 540E / 1000 – 540 / prędkość zależna/ 1000 | |||||||||||
Przedni wałek odbioru mocy (opcja) | 1000 obr./min | |||||||||||
Układ hydrauliczny | ||||||||||||
Typ | Elektrohydrauliczny, sterowany przez EHR, z amortyzacją drgań lub podnośnik tylny mechaniczny | |||||||||||
Działanie | Funkcja pływająca, pozycyjna, siłowa i mieszana | |||||||||||
Wydatek pompy hydraulicznej (l/min.) | Pompa tandemowa (46 + 38) w sumie 84l/min lub system LS z pompą zmiennowydatkową 110l/min | |||||||||||
Ciśnienie robocze (bar) | 200 | |||||||||||
Maks. liczba zaworów hydraulicznych bok/tył | 2/4 | |||||||||||
Maks. ilość oleju do pobrania | 43 | |||||||||||
Przepływ oleju na zaworach (l) | 1 zawór: 15-65l, 2 i 4 zawór do 80l, 3 zawór od 15-70l | |||||||||||
Maks. udźwig tylnego podnośnika (daN) | 5960 | |||||||||||
Maks. udźwig przedniego podnośnika (daN) | 3130 | |||||||||||
Układ hamulcowy | ||||||||||||
Hamulce tylne | Mokry, zintegrowany hamulec wielotarczowy | |||||||||||
Hamulce przednie | Automatyczne załączanie napędu 4x4 | |||||||||||
Trójfazowy alternator | 14 V/120 A | |||||||||||
Wagi i wymiary | ||||||||||||
Waga ciągnika z kabiną (kg) | 4810 | 4810 | 4970 | 4970 | ||||||||
Dopuszczalna waga całkowita (kg) | 6500 | |||||||||||
Maks. obciążenie przedniej osi (kg) | 4500 (przy 8km/h: 7500) | |||||||||||
Maks. obciążenie tylnej osi (kg) | 7000 | |||||||||||
Dop. obciążenie zaczepu (kg) | 2000 | |||||||||||
Długość całkowita (mm) | 4336 | |||||||||||
Szerokość całkowita (mm) | 2220 | 2220 | 2220 | 2230 | ||||||||
Wysokość całkowita (z komfortową kabiną) (mm) | 2820 | 2820 | 2860 | 2860 | ||||||||
Rozstaw osi (mm) | 2420 | |||||||||||
Prześwit przy maksymalnym ogumieniu (mm) | 510 | |||||||||||
Rozstaw kół przednich (mm) | 1685 | 1685 | 1820 | 1820 | ||||||||
Rozstaw kół tylnych (mm) | 1660 | 1660 | 1800 | 1800 |
silnik agco power
Rewolucyjny silnik Tier 4 Final

4 cylindry generujące moc od 110 do 138 KM
Zakres mocy ciągnika Fendt 300 Vario wynosi od 110 KM do 138 KM (moc maksymalna) przy maksymalnej prędkości 40 km/h. Silnik AGCO Power 44 AWF HD ciągników serii 300 zapewnia jeszcze większą moc i moment obrotowy. Ten wszechstronny ciągnik jest niezwykle oszczędny. Niska znamionowa prędkość obrotowa na poziomie 2 100 obr./min i nowa chłodnica z filtrem powietrza o wysokiej wydajności gwarantują wysoką sprawność i niskie zużycie paliwa.
Spełnienie normy emisji spalin TIER 4 final
Emisje zanieczyszczeń również są niskie. Technologia selektywnej redukcji katalitycznej SCR gazów wydechowych z zastosowaniem AdBlue okazała się szczególnie oszczędna. Dodatkowy wtrysk roztworu mocznika AdBlue redukuje poziom tlenków azotu do minimum. W połączeniu z katalizatorem utleniania do silników wysokoprężnych (DOC) i układem recyrkulacji spalin (AGRex), poziom emisji zanieczyszczeń jest skutecznie obniżany do poziomu wymaganego przez najnowsze normy emisji Stage 4 / Tier 4 Final.
fendt 300 vario s4
Przekładnia bezstopniowa - skrzynia Vario
przyjemność z bezstopniowej jazdy
Przekładnia bezstopniowa Vario gwarantuje komfort jazdy i oszczędność. Przeniesienie napędu z zastosowaniem przekładni bezstopniowej, niewymagającej zmiany biegów pozwala na jazdę z prędkością w zakresie od 20 metrów na godzinę do 40 km/h. Można pracować dokładnie z tą prędkością, która odpowiada wykonywanej pracy. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wyższych osiągów daleko wykraczających poza możliwości przekładni typu powershift. Prowadzenie odbywa się za pomocą joysticka albo pedału przyspieszenia. Przekładnia bezstopniowa Vario i silnik zaprojektowano do pracy z niskim zużyciem paliwa.
Regulacja obciążenia granicznego 2.0
Wersja Fendt 300 Vario Profi zapewnia całkowicie automatyczną regulację obciążenia granicznego. W systemie tym redukcja prędkości obrotowej silnika jest definiowana poprzez zapotrzebowanie na moc. Dzięki temu silnik pracuje zawsze w idealnym zakresie prędkości obrotowych silnika. W razie potrzeby użytkownik może również ręcznie dostosować system kontroli obciążenia granicznego 2.0.
System tms - rewolucja, która oszczędza paliwo
Potencjalne oszczędności dzięki bezstopniowej przekładni są widoczne gołym okiem. Dzięki systemowi TMS silnik pracuje zawsze w swoim ekonomicznym optimum, co dodatkowo optymalizuje zużycie paliwa. Podczas aktywacji systemu TMS operator musi tylko i wyłącznie ustawić wymaganą prędkość jazdy, a TMS przejmuje sterowanie ciągnikiem. Dzięki temu rozwiązaniu ciągnik pracuje na możliwie jak najniższych obrotach silnika. Podczas gdy obciążenie dla silnika wzrasta, TMS automatycznie zwiększa obroty silnika, natomiast w przypadku spadku obciążenia, TMS automatycznie zmniejsza obroty silnika, a co za tym idzie, zmniejszeniu ulega dawka paliwa spalanego przez silnik. Dzięki systemowi TMS ciągnik zawsze pracuje na najniższych możliwych obrotach - sterowanie ciągnikiem za pomocą systemu TMS to oszczędność.
hydraulika i wom
Wysoka wydajność dzięki dużej pojemności
Mocny przedni podnośnik, precyzyjne elektryczne układy regulacji, układ hydrauliczny o dużej pojemności, przedni i tylny WOM, duża liczba zaworów hydraulicznych, system ISOBUS, system Power Beyond i wiele innych cech: wszystko to sprawia, że Fendt 300 Vario to ciągnik uniwersalny, wyposażony w wiele złączy i możliwości połączeń w miejscach zaczepiania maszyn. Ciągnik Fendt 300 Vario gwarantuje maksymalną wszechstronność pracy z osprzętem.
Stabilna konstrukcja półramowa ciągnika Fendt 300 Vario zapewnia wydajną pracę przedniego podnośnika przy udźwigu 3 130kg. Jeśli użycie przedniego TUZ nie jest konieczne, można go odłączyć za pomocą zaworu odcinającego. Ramiona dolne są składane – jest to praktyczne rozwiązanie w przypadku konieczności parkowania w ciasnych pomieszczeniach lub pracy z ładowaczem czołowym. Ciągnik Fendt 300 Vario Profi wyposażony jest w zawór umożliwiający szybkie przełączanie pomiędzy trybem pojedynczego/dwustronnego działania dla przedniego TUZ . Model w wersji Profi wyposażony jest również w przyciski do zewnętrznej obsługi przedniego TUZ umożliwiają prosty montaż i demontaż narzędzi montowanych z przodu
Pompa o wydajności 110l z systemem Load- Sensing (pompa sterująca LS) cechuje się wysoką wydajnością. Taki wydatek pompy pozwala na utrzymanie niskiego poziomu prędkości obrotowej silnika, przyczyniając się do skutecznego oszczędzania paliwa, nawet w przypadku ciężkich prac. Mocna 110-litrowa pompa sterująca LS stanowi standardowe wyposażenie ciągnika Fendt 300 Vario w wersji Profi. Wersja Power jest wyposażona w 84-litrową pompę o stałym natężeniu przepływu, ale może zostać doposażona w pompę 110-litrową.
Odpowiednią prędkość WOM można z łatwością regulować za pomocą klawiszy w module Variocenter: na tylnym WOM możliwe jest ustawienie prędkości 540, 540 E i 1000 obr./min. Praktycznym rozwiązaniem są przyciski sterujące znajdujące się na tylnym błotniku. Prędkość "Eco" w wersji 540E jest idealnym rozwiązaniem do wykonywania lekkich prac, przy których można zaoszczędzić paliwo dzięki obniżonej prędkości obrotowej silnika. Napęd WOM w modelu Fendt 300 Vario cechują się wyjątkową sprawnością ze względu na fakt, iż końcówka WOM jest napędzana bezpośrednio wałkiem z przekładni Vario.
Najważniejsze cechy hydrauliki oraz wom w ciągniku Fendt 300 Vario:
Hydraulika i WOM o doskonałej wydajności
• Pompa tandemowa: wydatek oleju hydraulicznego wynoszący 110 litrów
• Dzięki wykorzystaniu przekładni Vario prędkości WOM nie są zależne od prędkości jazdy ciągnika!
• Olej przekładniowy i hydrauliczny nie mieszają się ze sobą
TUZ o wysokim udźwigu oraz 3 prędkości WOM
• Maksymalny udźwig tylnego podnośnika: (300 Vario):
Tył: 5960 kg, Przód: 3130 kg
• 3 dostępne prędkości dla WOM: 540/540E/1000 obr./min
• Przedni EHR oraz funkcja odciążania dla przedniego TUZ
Komfortowe sterowanie hydrauliką i WOM
• EHR do sterowania tylnym podnośnikiem
• EHR do sterowania przednim podnośnikiem jako opcja
• Dźwignia krzyżowa
• Tryb automatyczny dla WOM tylnego i przedniego TUZ oraz hydrauliki
Niezliczona ilość połączeń i wydatku olejowego
-
• Przewód ciśnieniowy PowerBeyond