Fendt 900 Vario to jeden z najpopularniejszych modeli ciągników rolniczych przeznaczonych dla dużych gospodarstw rolnych oraz firm usługowych.
Dzięki mocy maksymalnej sięgającej 390KM oraz nowoczesnej technologii, ciągniki Fendt 900 Vario z powodzeniem wykonają każde zadanie, oszczędzając z każdą godziną pracy coraz więcej paliwa. Poznaj przedstawiciela elity ciągników rolniczych. Poznaj Fendt 900 Vario.
PRODUKT ARCHIWALNY
Silnik deutz
6 cylindrów i pojemność 7,7 L
Lepsza dynamika i stabilność prędkości obrotowej
Dzięki 390 KM mocy maksymalnej, ciągniki serii 900 Vario zapewniają ogromną moc. Sześciocylindrowy silnik Deutz, o pojemności skokowej 7,8 litra, wyposażony w wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail, zapewnia ogromną siłę uciągu. Wysokie ciśnienie wtrysku paliwa wynoszące 2000 barów zapewnia doskonałe rozpylenie oraz właściwości spalania paliwa w silniku.
Wysoki poziom stałej mocy
Podwójne doładowanie z dwóch turbosprężarek zapewnia wysoką dynamikę silnika, oszczędność
paliwa i znakomite właściwości przeniesienia napędu. Krzywa momentu obrotowego jest bardzo
dobrze zaokrąglona w niskim zakresie prędkości obrotowej, dzięki czemu więcej mocy jest tutaj
dostępne. Silnik posiada również szeroki zakres dostępu do stałej mocy.
Może zrobić więcej dzięki intercoolerowi powietrza
doładowania
Powietrze, które zostało wstępnie skompresowane w turbosprężarce, jest schładzane przez dodatkowy intercooler. W ten sposób silnik może pobrać więcej powietrza w tej samej objętości, a to oznacza większą ilość tlenu. Uzyskuje się dzięki temu bardziej efektywne spalanie paliwa oraz zwiększa osiągi silnika.
Automatyczne czyszczenie układu chłodzenia
Układ chłodzenia w ciągnikach Fendt serii 900 Vario jest optymalnie zaprojektowany dla wysokiej wydajności i działa bardzo sprawnie, ponieważ procedury czyszczenia wykonywane są tylko wtedy, gdy są konieczne. Nowy, odwracalny wentylator z systemem Pulstronic pracuje z wysoką prędkością obrotową: 3000 obr./min. Jest połączony z elektroniką silnika i zapewnia automatyczne czyszczenie chłodnicy. Unikalną cechą układu są łopatki wentylatora, regulowane w zależności od wymagań chłodzenia. Dzięki temu układ chłodzenia przez cały czas pracuje z wysoką wydajnością i wymaga mniej czynności konserwacyjnych.
Optymalne rozwiązanie dla normy TIER 4 Final
Inteligentne rozwiązanie dla zgodności z nową normą dotyczącą emisji zanieczyszczeń Tier 4 Final ma decydujące znaczenie dla ekonomii układu napędowego. To dlatego Fendt wyposażył silnik w układ oczyszczania spalin, umożliwiający najniższe zużycie paliwa i roztworu AdBlue. Układ przetwarzania spalin to połączenie technologii SCR, pasywnego filtra cząsteczek stałych oraz układu zewnętrznego obiegu spalin AGRex.
Na elementy odpowiedzialne za oczyszczanie spalin składają się następujące podzespoły:
a) AGRex - układ zewnętrznego obiegu spalin - W pierwszym etapie, recyrkulacja spalin redukuje tlenki azotu przed ich dostaniem się do układu wydechowego. Dlatego tylko niewielka ilość wtryskiwanego roztworu AdBlue jest wymagana do zmniejszenia emisję tlenków azotu do 0,4 g/kWh. Niższe zużycie roztworu AdBlue ma pozytywny wpływ na rentowność i wydajność ciągnika.
b) Pasywny filtr cząsteczek stałych z zarządzaniem regeneracji - Nowością w serii 900 Vario jest pasywny filtr cząsteczek stałych (CSF), który został zaprojektowany na bardzo długi okres eksploatacji. Pasywność oznacza, że filtr jest regenerowany podczas jazdy i nie wymaga dodatkowego, czyli aktywnego wtrysku paliwa do układu wydechowego. Fendt wybrał ten system w celu osiągnięcia maksymalnej efektywności zużycia paliwa. Zintegrowane zarządzanie regeneracją zapewnia inteligentne sterowanie cyklami regeneracji.
c) Efektywna technologia Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) - Technologia SCR okazała się być oszczędzającym paliwo rozwiązaniem. Dzięki wykorzystaniu tej metody polegającej na wtrysku roztworu AdBlue do przewodów z gazami spalinowymi uzyskano zmniejszenie do minimum tlenków azotu. Żeby zoptymalizować zużycie roztworu AdBlue, jest on wtryskiwany przez specjalny 6-zakresowy rozpylacz, kontrolowany i sterowany dla osiągnięcia bardzo drobnego rozpylenia. Dzięki tej technologii ciągniki Fendt Vario są bardzo wydajne i przyjazne dla środowiska.
Przekładnia bezstopniowa
Vario ML 260
przyjemność z bezstopniowej jazdy
Przekładnia bezstopniowa Vario gwarantuje komfort jazdy i oszczędność. Przeniesienie napędu z zastosowaniem przekładni bezstopniowej, niewymagającej zmiany biegów pozwala na jazdę z prędkością w zakresie od 20 metrów na godzinę do 40 km/h. Można pracować dokładnie z tą prędkością, która odpowiada wykonywanej pracy. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wyższych osiągów daleko wykraczających poza możliwości przekładni typu powershift. Prowadzenie odbywa się za pomocą joysticka albo pedału przyspieszenia. Przekładnia bezstopniowa Vario i silnik zaprojektowano do pracy z niskim zużyciem paliwa. Już od wielu lat, bezstopniowe przekładnie napędowe udowodniły swoją wiodącą wydajność i efektywność, stały się również wyborem pierwszego rzędu dla wielu użytkowników. Operatorzy dzięki przekładni bezstopniowej mogą pracować z optymalną prędkością a to oznacza duży potencjał w zakresie oszczędności. Można zaoszczędzić cenny czas pracy w czasie różnych czynności dzięki wyższej wydajności powierzchniowej oraz zaoszczędzić na zużyciu paliwa.
Automatycznie optymalna jazda
Ważne, zautomatyzowane funkcje wraz z bezstopniową regulacją optymalizują koordynację silnika i przekładni napędowej, aby zmniejszyć obciążenie operatora. Monitor obrotów silnika reguluje prędkość obrotową silnika (w zależności od obciążenia), by dopasować ją do zapotrzebowania mocy. Dzięki temu silnik przez cały czas pracuje w optymalnym zakresie pod względem zużycia paliwa jak i zadanej prędkości jazdy. Istnieją różne optymalne wartości, które można ustawić jako limit obciążenia dla różnych prac, np. dla transportu, dla ciężkich prac lub w przypadku pracy z wykorzystaniem tylnego napędu W.O.M. dla napędu współpracujących maszyn. Ciągnik ustawia idealną granicę obciążenia automatycznie. Operator nie musi niczego specjalnie przestawiać wjeżdżając na pole lub z niego zjeżdżając. Współdziałanie silnika i przekładni napędowej jest odpowiednio dobierane dla każdej pracy. Oczywiście, operator może również ustawić wartości graniczne ręcznie.
System tms - rewolucja, która oszczędza paliwo
Potencjalne oszczędności dzięki bezstopniowej przekładni są widoczne gołym okiem. Dzięki systemowi TMS silnik pracuje zawsze w swoim ekonomicznym optimum, co dodatkowo optymalizuje zużycie paliwa. Podczas aktywacji systemu TMS operator musi tylko i wyłącznie ustawić wymaganą prędkość jazdy, a TMS przejmuje sterowanie ciągnikiem. Dzięki temu rozwiązaniu ciągnik pracuje na możliwie jak najniższych obrotach silnika. Podczas gdy obciążenie dla silnika wzrasta, TMS automatycznie zwiększa obroty silnika, natomiast w przypadku spadku obciążenia, TMS automatycznie zmniejsza obroty silnika, a co za tym idzie, zmniejszeniu ulega dawka paliwa spalanego przez silnik. Dzięki systemowi TMS ciągnik zawsze pracuje na najniższych możliwych obrotach - sterowanie ciągnikiem za pomocą systemu TMS to oszczędność.
Perfekcyjne ustawienia początkowe ułatwiają i usprawniają jazdę ciągnikiem
Dzięki inteligentnym ustawieniom wstępnym, pracę można wykonać w łatwy sposób. Przykładowo, prędkość obrotowa silnika i ustawienie tempomatu mogą być zaprogramowane w terminalu Vario a następnie być aktywowane podczas pracy, przy użyciu wielofunkcyjnego joysticka - to szczególne praktyczne na przykład przy wykorzystaniu napędu W.O.M. Różne strategie jazdy są odpowiednio dostosowane do prac i indywidualnych preferencji. Operatorzy mogą kontrolować prędkość jazdy za pomocą pedału gazu lub za pomocą joysticka, z czterema ustawieniami przyspieszenia. Wszystkich ustawień operator dokonuje poprzez terminal Vario.
Najważniejsze aspekty
Przekładni bezstopniowej Vario
Wersje Fendt vario 900
Profi oraz Profi Plus
Fendt 900 Vario Profi
Ciągnik rolniczy Fendt 900 Vario w wersji Profi to ciągnik, który spełni wymagania każdego wielkoobszarowego gospodarstwa rolnego czy firmy usługowej. Kolorowy terminal Vario 7" z obsługą dotykiem, wielofunkcyjnym joystickiem oraz nowoczesnymi technologiami takimi jak między innymi system zarządzania na uwrociach TeachIn z pewnością ułatwi wykonanie każdego zadania.
Fendt 900 Vario ProfiPlus
Ciągniki Fendt 900 Vario w wersji ProfiPlus to prawdziwa innowacyjność. ProfiPlus to seria dla wymagających klientów, którzy chcą posiadać w swoim ciągniku Fendt między innymi nowoczesny terminal Vario 10.4", system prowadzenia równoległego Fendt Vario Gudie, system dokumentacji pracy Fendt Vario Doc czy możliwość korzystania z systemu telemetrycznego Agcomannd. Dodatkowo w wersji ProfiPlus czeka jeszcze szereg innych technologii zwiększających wydajność pracy oraz podnoszących komfort obsługi.
Fendt Vario 900
Doskonała myśl technologiczna
Więcej wydajności i efektywności
- Mocny i niezawodny silnik Deutz o pojemności 7,7l generujący maksymalnie 390KM (939 Vario S4).
- Zgodność z nową normą emisji spalin Tier 4, dzięki rozwiązaniom na najwyższym poziomie uzyskuje się najniższe koszty eksploatacyjne. Za oczyszczanie spalin odpowiadają: system zewnętrznej recyrkulacji spalin AGRex, pasywny filtr cząstek stałych oraz system SCR.
- Doskonale zaokrąglona krzywa momentu obrotowego gwarantująca szybką dostępność maksymalnego momentu obrotowego. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu dwóch stało-geometrycznych turbin.
- Przekładnia bezstopniowa Vario dla doskonałego przeniesienia mocy i optymalnego zużycia paliwa. Zakres prędkości przekładni: 20m/h - 40km/h.
- Pompa LS o maksymalnym wydatku 205l/min.
Więcej wszechstronności
- Nawet do 8 par wyjść hydraulicznych.
- Tylny TUZ dwustronnego działania o udźwigu 11800kg.
- Przedni TUZ o udźwigu 5580kg z EHR oraz funkcją odciążania.
- Automatyka czyszczenia chłodnicy dzięki obracalnemu wentylatorowi.
- Zoptymalizowana budowa układu chłodzenia dostosowana do dużych obciążeń.
- Wykorzystanie trzech pomp wysokiego ciśnienia w układzie wtryskowym - daje to mniejsze obciążenie pojedynczej pompy oraz jeszcze lepsze ciśnienie w szynie CommonRail.
- Stalowe tłoki dla wysokiej niezawodności.
- Wstępny, podgrzewany filtr paliwa dla bezproblemowego rozruchu nawet w mroźne, zimowe dni.
- Szeroki zakres wyboru obciążników.
Więcej komfortu
- Nowoczesna kabina X5 ze zintegrowaną automatyczną klimatyzacją oraz amortyzacją pneumatyczną.
- Doskonałe rozmieszczenie elementów obsługowych w kabinie takich jak terminal Vario, wielofunkcyjny joystick itp.
- Terminal Vario z nowym wyświetlaczem LCD i podświetleniem LED.
- Fendt VarioActive dla łatwiejszego manewrowania na uwrociach (dostępny w wersji ProfiPlus).
- 300 stopni doskonałego pola widzenia.
- Przednie światła LED z regulacją poziomu.
- Światła robocze LED z przodu i z tyłu dla optymalnego oświetlenia podczas pracy w nocy.
- Wbudowana funkcja Comming home dla poprawy bezpieczeństwa również bezpośrednio po zakończonej pracy.
Więcej technologii
- VariotronicTI - obsługa sekwencji przeprowadzanych na uwrociach pola.
- VariableControl - zmienne stosowanie dawki nawozów w oparciu o mapy zasobności gleby.
- Fendt VarioGuide - system prowadzenia równoległego z dokładnością do +/-2cm.
- Fendt Vario Doc- pozwala na tworzenie dokumentacji.
- ISOBUS - inteligentne sterowanie współpracującymi maszynami.
- Section Control - zadbaj o inteligentne stosowanie środków produkcji takich jak nawozy, środki ochrony roślin itp.
- AgCommand - system telemetryczny dla optymalnego zaplanowania operacji przeprowadzanych przez ciągnik.
- Fendt Variable
Dane Techniczne
Fendt Vario seria 900